Škoda Slavia Concept pokazuje, jak wyglądałaby Scala Roadster

Współczesna oferta Škody jest skierowana raczej do konserwatywnych klientów. Nie znajdziecie tam wielu modeli, które przyprawiają o szybsze bicie serca. Sytuacja wygląda jednak zupełnie inaczej, gdy mowa o konceptach. Szczególnie gdy, tak jak w opisywanym przypadku, są one tworzone przez młodych praktykantów.

Slavia wygląda naprawdę dobrze, ale nie liczcie na produkcję.
Slavia wygląda naprawdę dobrze, ale nie liczcie na produkcję.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

21.07.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Škoda prezentuje kolejne dzieło adeptów programu Škoda Academy, w ramach którego praktykanci czeskiego producenta mogą popuścić wodze fantazji i zbudować auto według własnego projektu. Przykładem jest prezentowana Slavia będąca niczym innym jak otwartą wersją popularnej Scali.

Za budowę tego wyjątkowego konceptu odpowiada 31 osób. To już siódmy projekt stworzony w ramach uruchomionego w 2014 roku programu Škoda Academy i trzeba przyznać, że jeden z ciekawszych. Inspiracją do jego stworzenia była wyścigówka 1100 OHC z 1957 roku, a sama nazwa Slavia nawiązuje do warsztatu rowerowego, który Václav Laurin i Václav Klement założyli w 1895 roku.

Do słupka A Slavia wygląda identycznie jak Scala, ale dalej robi się już ciekawie. Przede wszystkim z powodu braku dachu, co w połączeniu z dwoma aerodynamicznymi garbami umieszczonymi za głowami kierowcy i pasażera sprawia, że nadwozie wygląda naprawdę atrakcyjnie.

Obraz
© mat. prasowe

Dalej znajdziemy spory spojler i dobrze znane, tylne światła również zapożyczone ze Scali. Praktykanci zadbali też o dodatkowe wzmocnienia pozwalające utrzymać właściwą sztywność nadwozia, a także kilka detali stanowiących o sportowym charakterze konceptu.

Części podwozia, układu hamulcowego i 20-calowe koła stanowią mieszankę podzespołów Octavii RS i Kodiaqa RS. A co znajdziemy pod maską? Tu też jest całkiem nieźle. Praktykanci postawili bowiem na benzynowe 1.5 TSI o mocy 150 KM sprzężone z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią DSG - to wystarczający zestaw dla małego Roadstera.

Wyposażenie, jak przystało na koncept, jest oczywiście całkiem bogate. Poza systemem audio o mocy 2250 W znajdziemy tu również obszyte skórą kubełkowe fotele Sparco, cyfrowe zegary, komplet systemów wsparcia kierowcy, czy multimedia z Apple CarPlay i Android Auto.

Slavia Concept robi bardzo pozytywne wrażenie, lecz nie liczcie na wersję produkcyjną. Po pierwsze dlatego, że segment roadsterów stopniowo wymiera, a po drugie taki model niezbyt pasuje do współczesnej gamy czeskiej marki.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)