Škoda Slavia Concept pokazuje, jak wyglądałaby Scala Roadster
Współczesna oferta Škody jest skierowana raczej do konserwatywnych klientów. Nie znajdziecie tam wielu modeli, które przyprawiają o szybsze bicie serca. Sytuacja wygląda jednak zupełnie inaczej, gdy mowa o konceptach. Szczególnie gdy, tak jak w opisywanym przypadku, są one tworzone przez młodych praktykantów.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Škoda prezentuje kolejne dzieło adeptów programu Škoda Academy, w ramach którego praktykanci czeskiego producenta mogą popuścić wodze fantazji i zbudować auto według własnego projektu. Przykładem jest prezentowana Slavia będąca niczym innym jak otwartą wersją popularnej Scali.
Za budowę tego wyjątkowego konceptu odpowiada 31 osób. To już siódmy projekt stworzony w ramach uruchomionego w 2014 roku programu Škoda Academy i trzeba przyznać, że jeden z ciekawszych. Inspiracją do jego stworzenia była wyścigówka 1100 OHC z 1957 roku, a sama nazwa Slavia nawiązuje do warsztatu rowerowego, który Václav Laurin i Václav Klement założyli w 1895 roku.
Do słupka A Slavia wygląda identycznie jak Scala, ale dalej robi się już ciekawie. Przede wszystkim z powodu braku dachu, co w połączeniu z dwoma aerodynamicznymi garbami umieszczonymi za głowami kierowcy i pasażera sprawia, że nadwozie wygląda naprawdę atrakcyjnie.
Dalej znajdziemy spory spojler i dobrze znane, tylne światła również zapożyczone ze Scali. Praktykanci zadbali też o dodatkowe wzmocnienia pozwalające utrzymać właściwą sztywność nadwozia, a także kilka detali stanowiących o sportowym charakterze konceptu.
Części podwozia, układu hamulcowego i 20-calowe koła stanowią mieszankę podzespołów Octavii RS i Kodiaqa RS. A co znajdziemy pod maską? Tu też jest całkiem nieźle. Praktykanci postawili bowiem na benzynowe 1.5 TSI o mocy 150 KM sprzężone z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią DSG - to wystarczający zestaw dla małego Roadstera.
Wyposażenie, jak przystało na koncept, jest oczywiście całkiem bogate. Poza systemem audio o mocy 2250 W znajdziemy tu również obszyte skórą kubełkowe fotele Sparco, cyfrowe zegary, komplet systemów wsparcia kierowcy, czy multimedia z Apple CarPlay i Android Auto.
Slavia Concept robi bardzo pozytywne wrażenie, lecz nie liczcie na wersję produkcyjną. Po pierwsze dlatego, że segment roadsterów stopniowo wymiera, a po drugie taki model niezbyt pasuje do współczesnej gamy czeskiej marki.