Škoda Scala w Polsce wygląda na drogą, ale nadrabia wyposażeniem

Kompaktowy hatchback Škody w końcu trafił na polski rynek. Scala kontynuuje nową politykę czeskiego producenta i nie występuje w budżetowej wersji. Nawet najtańsza odmiana ma "kompletne" wyposażenie i dynamiczny silnik.

Polska cena Škody Scali jest wysoka, ale uzasadniona
Polska cena Škody Scali jest wysoka, ale uzasadniona
Źródło zdjęć: © Fot. Szymon Jasina
Michał Zieliński

01.03.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Škoda Scala została zaprezentowana pod koniec 2018 roku i w gamie zastępuje Rapida. Cenowo zdaje się jednak plasować półkę wyżej – najtańsza wersja kosztuje 66 500 zł. Na pierwszy rzut oka to sporo, ale dopiero zaglądając do pełnej specyfikacji widzimy, że jak na bazową odmianę oferuje naprawdę bogate wyposażenie.

Co Škoda Scala ma w standardzie?

Podstawowy Active występuje tylko z litrowym silnikiem TSI o mocy 115 KM i 6-biegową przekładnią manualną. W standardzie oferuje naprawdę sporo. Mamy światła LED Basic z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz radio Swing z 6,5-calowym, kolorowym ekranem, 4 głośnikami i Bluetoothem. Jest też klimatyzacja manualna, elektrycznie otwierane przednie szyby, a także asystent pasa ruchu, Front Assist czy system wspomagania ruszania na wzniesieniu.

Decydując się na bogatszą odmianę Ambition (od 71 650 zł) dostajemy większy wybór silników: dochodzi 1,5-litrowe TSI o mocy 150 KM dostępny z 7-biegowym DSG oraz 115-konny diesel 1.6 TDI występujący z manualną skrzynią lub automatem. Dopłata do mocniejszej benzyny to 12,6 tys. zł, zaś jednostka wysokoprężna kosztuje 83 150 zł lub 6,2 tys. zł więcej w wersji z DSG. W porównaniu do Active, Ambition oferuje dodatkowo m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania z tyłu, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, elektryczne szyby z tyłu i skórzaną kierownicę wielofunkcyjną.

Topowa odmiana Scali to Style, której ceny zaczynają się od 78 650 zł (1.0 TSI). Tutaj w standardzie dodatkowo pojawia się dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, radio Bolero z 8-calowym ekranem i wsparciem dla Apple CarPlay i Android Auto, podgrzewane przednie fotele, kamera cofania, dostęp bezkluczykowy, tempomat i 17-calowe felgi aluminiowe.

Jakie wyposażenie opcjonalne?

Importer przygotował też atrakcyjne pakiety dostępne dla dwóch droższych wersji wyposażeniowych. Zestaw Comfort w przypadku Ambition kosztuje 1850 zł i zawiera radio Bolero, dwustrefową klimatyzację automatyczną, SmartLink+ i przyciemniane szyby z tyłu. Dla wersji Style kosztuje tyle samo, ale składa się z czujnika zmierzchu i deszczu, reflektorów Full LED z funkcją AFS, przedłużonej szyby pokrywy bagażnika i automatycznie ściemniających się lusterek bocznych.

Z kolei Tech dla wersji Ambition dodaje do ceny auta 2450 zł, a na pokładzie pojawiają się tempomat, podgrzewane fotele przednie, czujnik zmierzchu i deszczu oraz kamera cofania. W przypadku odmiany Style wymaga dopłaty 3700 zł i oferuje cyfrowy zestaw wskaźników (od czerwca 2019), adaptacyjny tempomat, podgrzewaną kierownicę i funkcję Bluetooth Plus z bezprzewodową ładowarką dla smartfona.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (17)