Škoda Kodiaq w terenowym i sportowym wydaniu

Czy samochód uterenowiony, może być jeszcze bardziej terenowy? Pewni, że tak, co pokazują nam producenci SUV-ów, oferowanych w różnych wersjach. Pakiety offroadowe dobrze wyglądają na takich pojazdach, dlatego Škoda przygotowała Kodiaqa Scout.

Škoda Kodiaq w terenowym i sportowym wydaniu
Marcin Łobodziński

26.01.2017 | aktual.: 14.10.2022 14:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jest to zestaw dodatków i akcesoriów, który można dokupić do niemal każdego modelu. Teraz czeski producent proponuje taki pakiet do Kodiaqa. Tradycyjne, srebrne wstawki na zderzakach mają imitować aluminiowe osłony i podkreślać możliwości terenowe tego samochodu. Škoda dokłada do tego prawdziwe osłony podwozia, a konkretnie silnika, przewodów elektrycznych, paliwowych i hamulcowych. Standardem są także 19-calowe obręcze kół z oryginalnym wzorem.

Wizualnie, auto ma się odróżniać od innych wersji, przede wszystkim srebrnymi elementami wykończenia nadwozia. Są to obudowy lusterek, przedni grill, relingi dachowe oraz ramki szyb, które standardowo są przyciemnione. Delikatnie zmodyfikowany kształt zderzaków ma zwiększać możliwości pokonywania wyższych przeszkód terenowych, zmniejszając przy tym ryzyko uszkodzenia. Kąt natarcia wynosi teraz 22 stopnie, kąt zejścia 23,1 stopnia, a kąt rampowy 19,7 stopnia.

Obraz

Kodiaq Scout bazuje na drugiej wersji wyposażenia Ambition, wzbogaconej o czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zmienioną charakterystykę pracy zawieszenia (tzw. pakiet na bezdroża). Dzięki niemu, prześwit wynosi 194 mm, co jest już niezłą wartością jak na SUV-a, który raczej w terenie jeździć nie będzie.

Kierowca ma do dyspozycji sześć trybów jazdy: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow. Opcją jest adaptacyjne zawieszenie ze zmienną siłą tłumienia DCC, natomiast o właściwą trakcję zadba system elektronicznej kontroli mechanizmów różnicowych EDL. Dodatkowe wspomaganie dla osób jeżdżących po bezdrożach stanowią systemy ułatwiające pokonywanie wzniesień.

Auto w tej specyfikacji będzie można zobaczyć po raz pierwszy podczas marcowego Geneva International Motor Show. Ciekawi jesteśmy, kiedy Škoda zaprezentuje Kodiaqia SportLine, który może wyglądać lepiej niż Scout.

[aktualizacja 27 stycznia]

Obraz

Wczoraj padło pytanie, dziś uzyskaliśmy odpowiedź. Škoda tradycyjnie prezentuje każdy pakiet osobno, dlatego niedługo po ogłoszeniu Kodiaqa Scout, pokazano pierwsze zdjęcia odmiany SportLine. Sportowa specyfikacja SUV-a moim zdaniem wygląda o wiele ciekawiej z czarnymi dodatkami i krwistoczerwonym lakierem. Auto zostanie wyposażone standardowo w 19-calowe obręcze kół, a pod maską znajdą się silniki o mocy od 150 KM w górę.

Standardowym wyposażeniem będzie napęd na cztery koła. Szkoda, że tylko jako opcja dostępne ma być adaptacyjne zawieszenie DCC. Z nim, regulacja siły tłumienia amortyzatorów będzie się odbywała w trzech zakresach: Normal, Comfort, Sport. Co ciekawe, auto nie zostanie obniżone, a geometria terenowa pomimo sportowych zderzaków jest identyczna jak w odmianie uterenowionej Scout. Debiut tego modelu będzie miał miejsce w tym samym czasie i na tym samym stoisku, podczas salonu samochodowego w Genewie, w dniach 9-19 marca.

Źródło artykułu:WP Autokult
ŠkodaŠkoda Kodiaqsegment j
Komentarze (4)