Kia cee’d GT Line – sportowy charakter oraz nowe silniki i skrzynia biegów

Kia w Genewie zaprezentuje model cee’d GT Line, który dostanie kilka charakterystycznych elementów z wersji GT. Pojawią się też nowe jednostki napędowe i dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Kia cee’d GT Line – sportowy charakter oraz nowe silniki i skrzynia biegów
Marcin Łobodziński

20.02.2015 | aktual.: 02.10.2022 11:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

GT Line to usportowiona wersja tradycyjnych odmian modelu cee’d, pro_cee’d i Sportswagon, czyli kombi. Nadwozie dostanie charakterystyczne światła LED do jazdy dziennej w dolnej części zderzaka i delikatnie zmodyfikowany grill, a także masywniejszy zderzak tylny z zakończeniem w stylu dyfuzora i podwójną końcówką układu wydechowego lub pojedynczą, umieszczoną centralnie dla nadwozia kombi. Elementami dodatkowymi GT Line są przejęte z GT listwy progowe, światła tylne LED oraz nowy wzór 17-calowych obręczy kół.

Wnętrze GT Line zostanie wyposażone w nową tapicerkę, logo GT Line, skórzaną kierownicę ze wstawkami w kolorze fortepianowej czerni, aluminiowe nakładki na pedały, aluminiowy przycisk START/STOP oraz konsolę centralną w stylu GT.

Obraz

Wraz z nową Kią cee’d GT Line zadebiutuje jednostka napędowa T-GDI opracowana w centrum R&D Kia w Namyang. Jest to litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Rozwija moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy 172 Nm. Będzie współpracował z 6-biegową przekładnią manualną. W gamie koreańskiego producenta zastąpi wolnossący silnik 1,6 GDI.

Modyfikacji poddano również silnik Diesla 1,6 CRDi, którego dla wersji GT Line zestrojono tak, by uzyskiwał 133 KM i moment obrotowy 285 Nm. Kia zapowiada, że silnik ten będzie cechowała wyjątkowo szybka reakcja na gaz już od najniższych obrotów.

Nowością w układzie przeniesienia napędu jest 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT. Dostępna w modelach GT Line ma współpracować z silnikiem 1,6 CRDi i zastąpi tradycyjny automat z konwerterem. Przekładnia DCT jest zdolna do przenoszenia momentu obrotowego o wartości do 300 Nm, czyli większego niż wspomniany automat.

Kia cee’d GT Line będzie dostępna dla klientów w IV kwartale 2015 roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (15)