Katolicy wściekli się na Porsche. Z reklamy usunięto Jezusa
Gigant samochodowy opublikował nową reklamę z okazji 60-lecia kultowego modelu sportowego 911. Krótki klip nakręcony m.in. w Lizbonie wywołał niemałe kontrowersje. Z wideo usunięto bowiem pomnik Jezusa.
09.08.2023 | aktual.: 09.08.2023 17:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemiecka firma, która słynie z luksusowych samochodów sportowych, rozpoczęła niedawno kampanię, aby uhonorować sześćdziesiąt "bardzo szybkich lat" Porsche 911 i promować specjalną edycję modelu pojazdu, znaną jako Porsche 911 S/T 2024. W ramach kampanii producent wypuścił około 2,5-minutową reklamę przedstawiającą ewolucję modelu na przestrzeni ostatnich dekad.
Po około 44 sekundach materiału wideo opublikowanego na stronie internetowej firmy, Porsche 911 jechało po Lizbonie na tle mostu i rzeki, nad którą góruje Cristo Rei – słynny w Portugalii pomnik Chrystusa Króla. Ku zdziwieniu internautów, 28-metrowy monument został jednak wymazany z reklamy, co wzbudziło ogromne oburzenie wśród katolickich odbiorców.
W rozmowie z FOX Business przedstawiciele Porsche powiedzieli: "We wczesnej wersji filmu stworzonego w Europie pomnik Cristo Rei nie pojawia się. Jest nam naprawdę przykro i możemy w pełni zrozumieć ból, jaki to spowodowało. Ten film został usunięty". Niedługo później na youtubowym kanale Porsche mogliśmy już oglądać materiał bez kontrowersyjnych cięć.
The new 911 S/T: 60 years of the Porsche 911
Cena modelu Porsche 911 S/T z 2024 r. zaczyna się od 290 tys. dolarów. Auto ma 518 koni mechanicznych, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną ok. 300 km/h. Porsche napisało na swojej stronie internetowej, że najnowsza edycja legendarnego samochodu sportowego to "911 w najczystszej postaci", która "łączy esencję 60 lat 911 z purystyczną lekką konstrukcją, zapierającymi dech w piersiach wysokimi osiągami GT i znacznie obniżoną izolacją akustyczną".