Już nie Daimler. Nowa nazwa niemieckiego koncernu po 1 lutego

Daimler, do którego należy marka Mercedes-Benz, 1 lutego 2022 roku zmieni nazwę. Decyzja jest podyktowana chęcią podkreślenia nowego kierunku biznesowego, jakim jest elektromobilność.

Mercedes stawia na elektromobilność
Mercedes stawia na elektromobilność
Źródło zdjęć: © fot. Andrzej Cieplik
Aleksander Ruciński

31.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie Daimler, lecz po prostu Mercedes-Benz. Jak donosi Bloomberg, 1 lutego 2022 marka stanie się jednocześnie nazwą całego koncernu. To przypieczętowanie zapowiedzi publikowanych już w 2021 roku. Co jest oficjalnym powodem takiej decyzji?

Przede wszystkim konkretny plan na przyszłość, w której to Mercedes ma być rozpoznawalnym i ważnym graczem w świecie luksusowej elektromobilności. Niemcy chcą podkreślić swoją ekskluzywność, co docelowo ma zaowocować wyższą pozycją na rynkach kapitałowych.

Pierwszym przejawem nowej strategii było oddzielenie linii pojazdów użytkowych i ciężarowych, która teraz będzie reprezentowana nie przez Mercedesa, lecz Daimlera. Gwiazda na masce będzie więc zarezerwowana wyłącznie dla "godnych" modeli.

W parze ze zmianami wizerunkowymi i strukturalnymi idzie również nowa strategia zakładająca przede wszystkim rozwój elektromobilności i technologii autonomicznej jazdy. Szef koncernu, Ola Källenius, nie ukrywa, że w kwestii nowoczesnych technologii firma chce konkurować z Teslą oraz nowymi graczami takimi jak np. Lucid Motors.

Komentarze (19)