Jeszcze więcej zalet najlepszego SUV‑a segmentu B
Ford Puma, jeden z najbardziej popularnych i pożądanych SUV-ów segmentu B w Europie, od teraz jest oferowany z nową, automatyczną 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową – PowerShift. Każdy, kto choć raz spróbuje jazdy Pumą z tą skrzynią biegów, nie będzie chciał wrócić do prowadzenia auta ani z przekładnią mechaniczną, ani z klasyczną automatyczną. Nowa skrzynia biegów PowerShift łączy zalety obydwu rodzajów przekładni – dodając Pumie wigoru, przy praktycznie takim samym zapotrzebowaniem silnika na paliwo jak w przypadku skrzyni manualnej.
29.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mnóstwo przestrzeni w środku, największy w klasie bagażnik z jedynym w swoim rodzaju schowkiem Ford MegaBox, bezdotykowo i elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika, największy rozstaw kół oraz fotele z funkcją masażu i zdejmowanymi pokrowcami – oto najczęściej wymieniane zalety Forda Puma. Oprócz, oczywiście, doskonałych właściwości jezdnych, przestronnego wnętrza i bogatego wyposażenia. Od teraz do licznych zalet najlepszego SUV-a segmentu B zalicza się również nowoczesna przekładnia o dwóch sprzęgłach i siedmiu przełożeniach, która poprawia osiągi i praktycznie nie wpływa na wzrost zużycia paliwa w porównaniu z modelami wyposażonymi w przekładnię mechaniczną.
Przekładnia dwusprzęgłowa PowerShift ma wiele zalet
Po pierwsze, praca sprzęgieł i zmiana biegów są w niej realizowane automatycznie. Dzięki temu Pumą z przekładnią PowerShift można jeździć tak, jak samochodem wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.
Po drugie, w zależności od mocy silnika, Ford Puma ze startu zatrzymanego do 100 km/h przyspiesza o 0,2 s (125 KM) lub 0,3 s (155 KM) szybciej niż modele z przekładnią mechaniczną. Pierwsza setka na liczniku pokaże się już po 8,7sekundy (dla silnika Ecoboost o mocy 155KM). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest przy tym większe o jedynie 0,3 l/100 km w porównaniu z modelami wyposażonymi w mechaniczną skrzynię biegów.
Po trzecie, przekładnia PowerShift sprawia, że układ auto-start-stop może być aktywowany już poniżej 12 km/h, a nie dopiero w momencie zatrzymania samochodu, co wpływa na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Kolejna zaleta Forda Puma z dwusprzęgłową skrzynią biegów to także zautomatyzowana jazda w korku – od zatrzymania aż do ustawionej prędkości maksymalnej (w modelach wyposażonych w aktywny tempomat z funkcją Stop&Go).
Przekładnia Powershift, zmieniająca biegi błyskawicznie i bardzo płynnie, niemal bez przerw w dostawie momentu obrotowego do kół oraz lepsze osiągi doskonale idą w parze z dynamicznymi właściwościami jezdnymi, za które odpowiadają układy zwieszenia i kierowniczy. Dzięki nim Ford Puma może zasługiwać na miano najlepszego SUV-a segmentu B także pod względem precyzji prowadzenia.
Na odczucia z jazdy spory wpływ ma 1 z 5 dostępnych trybów jazdy, które nie tylko zmieniają reakcję silnika na komendy wydawane pedałem przyspieszenia, ale – w zależności od wybranego trybu – dostosowują również siłę wspomagania układu kierowniczego i sposób działania systemu kontroli trakcji. Każdy z trybów ma własną grafikę cyfrowego zestawu wskaźników, które są prezentowane na 12,3-calowym wyświetlaczu.
W przeciwieństwie do najnowszych modeli Forda wyposażonych w tradycyjną automatyczną skrzynię biegów, której pracą steruje się za pomocą pokrętła, przekładnia o dwóch sprzęgłach PowerShift jest wyposażona w mechanizm zmiany trybów pracy przy pomocy klasycznej dźwigni. Jazdę bez odrywania rąk od kierownicy, ale z ręczną zmianą biegów, umożliwiają umieszczone przy niej łopatki.
Rozstawione maksymalnie po kątach nadwozia koła sprawiają, że kabina Forda Puma jest bardziej przestronna niż innych SUV-ów podobnych rozmiarów. Czuje się to nie tylko na przednich fotelach, na których miejsca jest pod dostatkiem we wszystkich kierunkach, ale również na tylnej kanapie.
Także za nią Ford Puma ma sporo do zaoferowania, a mianowicie największy w gronie SUV-ów segmentu B bagażnik, który liczy aż 456 l. Duża w tym zasługa bardzo praktycznego schowka Ford MegaBox pod podłogą bagażnika, który – w zależności od wersji zespołu napędowego – ma pojemność 68 lub 81 litrów. Jeśli do tego doda się największą w klasie wysokość bagażnika (właśnie dzięki schowkowi Ford MegaBox), okaże się, że bagażnik Forda Puma ma nie tylko największą pojemność, ale jest także najbardziej praktyczny (pozwala na przewiezienie bagaży o wysokości 115cm ustawionych pionowo). Pracuje na to również miękka osłona przedziału bagażowego, która jest mocowana do pokrywy bagażnika, podnosi się razem z nią i pozwala na przewożenie nieco wyższych przedmiotów niż w wypadku klasycznych – rolety lub sztywnej półki.
Jak na jednego z najnowszych SUV-ów segmentu B przystało, Ford Puma zaskakuje także wyposażeniem zarówno z zakresu zaawansowanych technologicznie systemów asystujących, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort podróżowania, jak i podnoszącym komfort jazdy. Do tego ostatniego należą m.in. komfortowe fotele z funkcją masażu, które w wersjach Titanium i Titanium X należą do standardu.
Funkcja masażu obejmuje w oparciu fotela aż trzy strefy działania, ma trzystopniowy zakres regulacji i daje możliwość wyboru kierunku masażu (od dołu pleców do góry lub odwrotnie). Możliwość regeneracji mięśni zmęczonych długotrwałym siedzeniem w jednej pozycji znacząco ogranicza zmęczenie kierowcy i pasażera podczas dalekich podróży.
Ford Puma standardowo jest wyposażony w systemy asystujące Lane Keeping Aid, Lane Keeping Assist i Pre-Collision Assist z funkcjami automatycznego hamowania po kolizji oraz wykrywania pieszych. Co ważne, ta ostatnia działa także po zmroku. Sterowanie wieloma funkcjami samochodu przy pomocy komend głosowych umożliwia system multimedialny Ford SYNC 3 z nawigacją, który należy do wyposażenia seryjnego wszystkich wersji z wyjątkiem podstawowej Trend. 8-calowy, dotykowy ekran – umieszczony w łatwodostępnym miejscu zarówno dla kierowcy, jak i pasażera – zapewnia komfortową obsługę telefonu, multimediów i nawigacji. Połączenie smartfonu z systemem multimedialnym i wygodne korzystanie z zainstalowanych na nim aplikacji umożliwiają funkcje Android Auto i Apple CarPlay.
Stałą łączność ze światem zewnętrznym może zapewniać wbudowany modem FordPass Connect. Dzięki niemu dostęp do Internetu może mieć aż 10 urządzeń jednocześnie, a kierowca na bieżąco jest informowany o natężeniu ruchu. Utrudnienia w czasie rzeczywistym są widoczne na mapie systemu nawigacji. Całodobowy kontakt kierowcy z samochodem umożliwia wygodna w obsłudze aplikacja Ford Pass, dzięki której z domowego fotela użytkownik Forda Pumy może ją zamknąć lub otworzyć oraz sprawdzić poziom paliwa i przebieg, a nawet ciśnienie powietrza w oponach. Jedno kliknięcie wystarczy, aby do nawigacji w samochodzie wysłać trasę zaplanowaną na smartfonie.
Co jeszcze oprócz popularności, bycia na trendy, przestronnoścą i wygodą powoduje, że Ford Puma to idealny wybór?
Ford Puma w wersji ST w 2020 roku został wybrany przez brytyjski magazyn Top Gear najlepszym crossoverem roku dodatkowo ceny Forda Puma są niezwykle atrakcyjne i zaczynają się od 69 900 PLN Brutto.
Więcej informacji o Fordzie Puma znajdziesz:
• Na stronie modelu: https://www.ford.pl/osobowe/puma?vehicleNavCategory=all%20cars, za pośrednictwem której można umówić się również na jazdę próbną Fordem Puma z nową dwusprzęgłową przekładnią PowerShift.
• Jeśli szukasz samochodu dostępnego od ręki odwiedź koniecznie naszą stronę Ford-salon: https://ford-salon.pl/dostepne-od-reki?sort=price%20asc&page=1&model=Puma
• Najnowszą ofertę promocyjną znajdziesz na: https://www.ford.pl/oferta/dopasuj/promocje/detaliczne/puma