Jeszcze więcej zalet najlepszego SUV‑a segmentu B

Ford Puma, jeden z najbardziej popularnych i pożądanych SUV-ów segmentu B w Europie, od teraz jest oferowany z nową, automatyczną 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową – PowerShift. Każdy, kto choć raz spróbuje jazdy Pumą z tą skrzynią biegów, nie będzie chciał wrócić do prowadzenia auta ani z przekładnią mechaniczną, ani z klasyczną automatyczną. Nowa skrzynia biegów PowerShift łączy zalety obydwu rodzajów przekładni – dodając Pumie wigoru, przy praktycznie takim samym zapotrzebowaniem silnika na paliwo jak w przypadku skrzyni manualnej.

Jeszcze więcej zalet najlepszego SUV-a segmentu B
Julian Grabowski

29.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mnóstwo przestrzeni w środku, największy w klasie bagażnik z jedynym w swoim rodzaju schowkiem Ford MegaBox, bezdotykowo i elektrycznie podnoszona pokrywa bagażnika, największy rozstaw kół oraz fotele z funkcją masażu i zdejmowanymi pokrowcami – oto najczęściej wymieniane zalety Forda Puma. Oprócz, oczywiście, doskonałych właściwości jezdnych, przestronnego wnętrza i bogatego wyposażenia. Od teraz do licznych zalet najlepszego SUV-a segmentu B zalicza się również nowoczesna przekładnia o dwóch sprzęgłach i siedmiu przełożeniach, która poprawia osiągi i praktycznie nie wpływa na wzrost zużycia paliwa w porównaniu z modelami wyposażonymi w przekładnię mechaniczną.

Ford Puma
Ford Puma© Materiały partnera

Przekładnia dwusprzęgłowa PowerShift ma wiele zalet

Po pierwsze, praca sprzęgieł i zmiana biegów są w niej realizowane automatycznie. Dzięki temu Pumą z przekładnią PowerShift można jeździć tak, jak samochodem wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.

Po drugie, w zależności od mocy silnika, Ford Puma ze startu zatrzymanego do 100 km/h przyspiesza o 0,2 s (125 KM) lub 0,3 s (155 KM) szybciej niż modele z przekładnią mechaniczną. Pierwsza setka na liczniku pokaże się już po 8,7sekundy (dla silnika Ecoboost o mocy 155KM). Zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest przy tym większe o jedynie 0,3 l/100 km w porównaniu z modelami wyposażonymi w mechaniczną skrzynię biegów.

Po trzecie, przekładnia PowerShift sprawia, że układ auto-start-stop może być aktywowany już poniżej 12 km/h, a nie dopiero w momencie zatrzymania samochodu, co wpływa na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Kolejna zaleta Forda Puma z dwusprzęgłową skrzynią biegów to także zautomatyzowana jazda w korku – od zatrzymania aż do ustawionej prędkości maksymalnej (w modelach wyposażonych w aktywny tempomat z funkcją Stop&Go).

Ford Puma
Ford Puma© Materiały partnera

Przekładnia Powershift, zmieniająca biegi błyskawicznie i bardzo płynnie, niemal bez przerw w dostawie momentu obrotowego do kół oraz lepsze osiągi doskonale idą w parze z dynamicznymi właściwościami jezdnymi, za które odpowiadają układy zwieszenia i kierowniczy. Dzięki nim Ford Puma może zasługiwać na miano najlepszego SUV-a segmentu B także pod względem precyzji prowadzenia.

Na odczucia z jazdy spory wpływ ma 1 z 5 dostępnych trybów jazdy, które nie tylko zmieniają reakcję silnika na komendy wydawane pedałem przyspieszenia, ale – w zależności od wybranego trybu – dostosowują również siłę wspomagania układu kierowniczego i sposób działania systemu kontroli trakcji. Każdy z trybów ma własną grafikę cyfrowego zestawu wskaźników, które są prezentowane na 12,3-calowym wyświetlaczu.

W przeciwieństwie do najnowszych modeli Forda wyposażonych w tradycyjną automatyczną skrzynię biegów, której pracą steruje się za pomocą pokrętła, przekładnia o dwóch sprzęgłach PowerShift jest wyposażona w mechanizm zmiany trybów pracy przy pomocy klasycznej dźwigni. Jazdę bez odrywania rąk od kierownicy, ale z ręczną zmianą biegów, umożliwiają umieszczone przy niej łopatki.

Ford Puma
Ford Puma© Materiały partnera

Rozstawione maksymalnie po kątach nadwozia koła sprawiają, że kabina Forda Puma jest bardziej przestronna niż innych SUV-ów podobnych rozmiarów. Czuje się to nie tylko na przednich fotelach, na których miejsca jest pod dostatkiem we wszystkich kierunkach, ale również na tylnej kanapie.

Ford Puma
Ford Puma© Materiały partnera

Także za nią Ford Puma ma sporo do zaoferowania, a mianowicie największy w gronie SUV-ów segmentu B bagażnik, który liczy aż 456 l. Duża w tym zasługa bardzo praktycznego schowka Ford MegaBox pod podłogą bagażnika, który – w zależności od wersji zespołu napędowego – ma pojemność 68 lub 81 litrów. Jeśli do tego doda się największą w klasie wysokość bagażnika (właśnie dzięki schowkowi Ford MegaBox), okaże się, że bagażnik Forda Puma ma nie tylko największą pojemność, ale jest także najbardziej praktyczny (pozwala na przewiezienie bagaży o wysokości 115cm ustawionych pionowo). Pracuje na to również miękka osłona przedziału bagażowego, która jest mocowana do pokrywy bagażnika, podnosi się razem z nią i pozwala na przewożenie nieco wyższych przedmiotów niż w wypadku klasycznych – rolety lub sztywnej półki.

Ford Puma
Ford Puma© Materiały partnera
Ford Puma
Ford Puma© Materiały partnera

Jak na jednego z najnowszych SUV-ów segmentu B przystało, Ford Puma zaskakuje także wyposażeniem zarówno z zakresu zaawansowanych technologicznie systemów asystujących, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort podróżowania, jak i podnoszącym komfort jazdy. Do tego ostatniego należą m.in. komfortowe fotele z funkcją masażu, które w wersjach Titanium i Titanium X należą do standardu.

Funkcja masażu obejmuje w oparciu fotela aż trzy strefy działania, ma trzystopniowy zakres regulacji i daje możliwość wyboru kierunku masażu (od dołu pleców do góry lub odwrotnie). Możliwość regeneracji mięśni zmęczonych długotrwałym siedzeniem w jednej pozycji znacząco ogranicza zmęczenie kierowcy i pasażera podczas dalekich podróży.

Ford Puma
Ford Puma© Materiały partnera

Ford Puma standardowo jest wyposażony w systemy asystujące Lane Keeping Aid, Lane Keeping Assist i Pre-Collision Assist z funkcjami automatycznego hamowania po kolizji oraz wykrywania pieszych. Co ważne, ta ostatnia działa także po zmroku. Sterowanie wieloma funkcjami samochodu przy pomocy komend głosowych umożliwia system multimedialny Ford SYNC 3 z nawigacją, który należy do wyposażenia seryjnego wszystkich wersji z wyjątkiem podstawowej Trend. 8-calowy, dotykowy ekran – umieszczony w łatwodostępnym miejscu zarówno dla kierowcy, jak i pasażera – zapewnia komfortową obsługę telefonu, multimediów i nawigacji. Połączenie smartfonu z systemem multimedialnym i wygodne korzystanie z zainstalowanych na nim aplikacji umożliwiają funkcje Android Auto i Apple CarPlay.

Stałą łączność ze światem zewnętrznym może zapewniać wbudowany modem FordPass Connect. Dzięki niemu dostęp do Internetu może mieć aż 10 urządzeń jednocześnie, a kierowca na bieżąco jest informowany o natężeniu ruchu. Utrudnienia w czasie rzeczywistym są widoczne na mapie systemu nawigacji. Całodobowy kontakt kierowcy z samochodem umożliwia wygodna w obsłudze aplikacja Ford Pass, dzięki której z domowego fotela użytkownik Forda Pumy może ją zamknąć lub otworzyć oraz sprawdzić poziom paliwa i przebieg, a nawet ciśnienie powietrza w oponach. Jedno kliknięcie wystarczy, aby do nawigacji w samochodzie wysłać trasę zaplanowaną na smartfonie.

Co jeszcze oprócz popularności, bycia na trendy, przestronnoścą i wygodą powoduje, że Ford Puma to idealny wybór?

Ford Puma
Ford Puma© Materiały partnera

Ford Puma w wersji ST w 2020 roku został wybrany przez brytyjski magazyn Top Gear najlepszym crossoverem roku dodatkowo ceny Forda Puma są niezwykle atrakcyjne i zaczynają się od 69 900 PLN Brutto.

Więcej informacji o Fordzie Puma znajdziesz:

• Na stronie modelu: https://www.ford.pl/osobowe/puma?vehicleNavCategory=all%20cars, za pośrednictwem której można umówić się również na jazdę próbną Fordem Puma z nową dwusprzęgłową przekładnią PowerShift.

• Jeśli szukasz samochodu dostępnego od ręki odwiedź koniecznie naszą stronę Ford-salon: https://ford-salon.pl/dostepne-od-reki?sort=price%20asc&page=1&model=Puma

• Najnowszą ofertę promocyjną znajdziesz na: https://www.ford.pl/oferta/dopasuj/promocje/detaliczne/puma

Komentarze (0)