Jeszcze szybciej - Lancer EVO X FQ‑400
Mitsubishi Lancer to jeden z tych sportowych wózków, które możemy spotkać na co dzień na ulicach naszych miast. Po naszym pięknym kraju jeździ już bardzo dużo najnowszych Lancerów. Tymczasem Mitsubishi w Wielkiej Brytanii postanowiło wprowadzić na rynek nowy model. W ubiegłym tygodniu zapowiedziano model FQ-330 ST, który został wyposażony w 6-biegową skrzynię o podwójnym sprzęgle SST. Dziś kolejna specjalna edycja, tym razem model mocniejszy, oznaczony symbolem FQ-400.
27.05.2009 | aktual.: 02.10.2022 17:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mitsubishi Lancer to jeden z tych sportowych wózków, które możemy spotkać na co dzień na ulicach naszych miast. Po naszym pięknym kraju jeździ już bardzo dużo najnowszych Lancerów. Tymczasem Mitsubishi w Wielkiej Brytanii postanowiło wprowadzić na rynek nowy model. W ubiegłym tygodniu zapowiedziano model FQ-330 ST, który został wyposażony w 6-biegową skrzynię o podwójnym sprzęgle SST. Dziś kolejna specjalna edycja, tym razem model mocniejszy, oznaczony symbolem FQ-400.
Kosztujący prawie 50.000 funtów Lancer ma być najszybszym drogowym pojazdem z serii Evolution. Pod maską tej wersji pracuje 2-litrowy silnik turbo osiągający moc 403KM. Za moc odpowiadają m.in. bardzo wydajne wtryski paliwowe, nowa turbosprężarka, intercooler oraz układ wydechowy o średnicy 3-cali. Do tego wszystkiego doszedł przeprogramowany chip, który odpowiada za pracę silnika. Dzięki temu pojazd rozpędza się do 100km/h w 4 sekundy, a maksymalnie pojedzie 249km/h.
Mitsubishi nie zapomniało także o wszędobylskiej elektronice. Model FQ-400 został wyposażony w inteligentny system zarządzania napędem na wszystkie koła (Super-All Wheel Control S-AWC). Pozwala on kierowcy samemu decydować o sposobie rozłożenia mocy w zależności od podłoża, po którym ten w danym momencie się porusza. Dostępne są trzy opcje: asfalt, śnieg oraz żwir (piasek). Zawieszenie zostało obniżone w stosunku do standardowej wersji o 30mm co ma zapewnić lepsze trzymanie w zakrętach, aczkolwiek Mitsubishi zarzeka się, iż w żaden sposób nie pogarsza to komfortu jazdy.
Wewnątrz na kierowcę czekają sportowe fotele kubełkowe Recaro, dźwignia zmiany biegów ozdobiony włóknem węglowym oraz elegancki drążek hamulca ręcznego. Czy mężczyźnie potrzeba czegoś więcej do szczęścia?...[block position="inside"]9983[/block]
Źródło: worldcarfans