Jeep Grand Cherokee S Limited – SUV na sportowo
Grand Cherokee nie ma ostatnio dobrej prasy z powodu wpadki z testem łosia. Oby do września Jeep zdążył wprowadzić niezbędne poprawki w konstrukcji modelu. Wtedy bowiem do sprzedaży w Europie trafi Grand Cherokee w ciekawej odmianie S Limited.
17.07.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Grand Cherokee nie ma ostatnio dobrej prasy z powodu wpadki z testem łosia. Oby do września Jeep zdążył wprowadzić niezbędne poprawki w konstrukcji modelu. Wtedy bowiem do sprzedaży w Europie trafi Grand Cherokee w ciekawej odmianie S Limited.
Jeep na marcowym salonie w Genewie pokazał model Grand Cherokee Sports Concept. Prezentacja auta na szwajcarskich targach była balonem doświadczalnym, który miał sprawdzić, czy sportowo stylizowany SUV z Ameryki ma szansę na sukces w Europie. Sports Concept spodobał się publiczności i w niezmienionej formie trafi do seryjnej produkcji.
Nowa wersja Grand Cherokee nazywa się S Limited i ma zwiększyć zainteresowanie Jeepem na Starym Kontynencie. Auto trafi do salonów we wrześniu.
Grand Cherokee S Limited to dowód na to, że połączenie białego nadwozia z czarnymi felgami jest ciągle modne. Wprawdzie Jeep będzie dostępny również z innymi kolorami karoserii, ale to właśnie połączenie dwóch tak kontrastujących ze sobą barw sprawia, że SUV wygląda dobrze i rasowo. Sylwetka została dodatkowo wysmuklona dzięki zamianie relingów dachowych na podłużne listwy.
Czarne są nie tylko 20-calowe []obręcz](http://Czyszczenie%20i%20pielęgnacja%20felg%20aluminiowych%20poradnik)[]e aluminiowe, ale również wkłady reflektorów i lamp przeciwmgłowych, osłona atrapy chłodnicy, listwa pomiędzy tylnymi światłami i nakładki zabezpieczające na zderzakach oraz progach. Siatka grilla jest za to w kolorze platyny, tak samo jak listwa w przednim zderzaku. Nie wiem jak Wam, ale mi tak wyglądający Jeep przypomina nieco (podkreślam, nieco) Range Rovera Evoque i zapewne jest to zabieg celowy.
W środku znajdziemy skórzaną, podgrzewaną elektrycznie kierownicę i wentylowane fotele obite skórą nappa oraz zamszem, który ma zapobiegać ślizganiu się ciała w zakrętach. Sportowymi akcentami są metalowe nakładki na progi oraz dodatki z włókna węglowego na drzwiach i desce rozdzielczej.
Jeep Grand Cherokee S Limited jest seryjnie wyposażony w system multimedialny UConnect z ekranem o przekątnej 6,5 cala, dyskiem twardym o pojemności 30 GB, odtwarzaczem DVD i portami AUX i USB. W skład systemu audio wchodzi 19 głośników i 12-kanałowy wzmacniacz o mocy 825 watów firmy Harman Kardon. Za dopłatą będzie można dostać dwuczęściowe, panoramiczne okno dachowe.
Pod maską Jeepa, który chce uchodzić za model sportowy (a przynajmniej usportowiony), pracuje turbodiesel z magazynów Fiata – V6 MultiJet o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwija moc 241 KM (przy 4000 obr./min), a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm (w przedziale od 1800 do 2800 obr./min). Motor współpracuje z pięciobiegowym automatem.
Grand Cherokee ma napęd 4x4 Quadra-Trac II. Pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift ma regulację prześwitu (165-270 mm) i pięć trybów pracy, tyle samo, ile system kontroli trakcji. Jeep zainstalował w aucie układy pomagające w ruszaniu pod (Hill Start Assist) i zjeżdżaniu ze (Hill Descent Control) wzniesień.
Źródło: Jeep