Jedwabny Szlak XXI wieku. Autostrada połączy Europę i Azję

Nowy Jedwabny Szlak to autostrada, która połączy Hamburg z Szanghajem. Rosja wyraziła zgodę na budowę ostatniego odcinka, który powstanie w ramach sektora prywatnego. Łącznie trasa będzie miała 8 tys. km.

Dzięki tej inwestycji transport drogowy będzie mógł konkurować np. ze statkami
Dzięki tej inwestycji transport drogowy będzie mógł konkurować np. ze statkami
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Mateusz Lubczański

26.07.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

To będzie najkrótsza droga transportu towarów na Daleki Wschód. Dzięki temu przewoźnicy drogowi będą mogli rzucić rękawice statkom płynącym przez Kanał Sueski, kolei, a nawet samolotom. Łącznie autostrada ma mieć długość aż 8 tys. km. Biegnie przez Mongolię, Kazachstan i Ukrainę.

Odcinek, za który odpowiedzialni są Rosjanie ma 2 tys. km. Łączny koszt tego fragmentu to 600 mld rubli, czyli około 36 mld złotych. Niestety, na pierwszy transport z Dalekiego Wschodu przyjdzie nam poczekać jeszcze 14 lat.

Jak donosi "Daily Mail", właścicielem około 80 proc. ziemi, po której ma przebiegać autostrada, jest były członek zarządu Gazpromu, Aleksiej Riazanow. Eksperci zauważają, że choć zwiększy on współpracę pomiędzy krajami regionu, tak może zwiększyć handlową dominację Chin.

Pojawiają się również głosy, że Jedwabny Szlak XXI wieku może być gigantyczną szansą dla polskich firm transportowych, które już wyróżniają się na rynku europejskim. Teraz czas otworzyć się na Daleki Wschód.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (9)