Jankowski podbija także Kielce! - II runda N‑Gine DMP [wideo]

Na II rundę N-Gine Driftingowych Mistrzostw Polski zawodnicy zawitali do województwa świętokrzyskiego. Kieleccy kibice mieli okazję obejrzeć jedną z najlepszych rund w historii Driftingowych Mistrzostw Polski. Co prawda sławna już na tym torze bariera energochłonna uległa uszkodzeniu dzień wcześniej, ale nie wystraszyło to najlepszych polskich drifterów.

II runda N-Gine Driftingowych Mistrzostw Polski
II runda N-Gine Driftingowych Mistrzostw Polski
Szymon Witkowski

10.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W miniony weekend, 4-5 czerwca, rozegrana została II runda DMP. Po zwycięstwie w Poznaniu faworytem był oczywiście Piotr Jankowski w ponad 500-konnym Nissanie 200SX S13. Tor Kielce w Miedzianej Górze ma odmienną specyfikację niż ten w Poznaniu. Na prostej, na której dochodzi do inicjacji driftu, zawodnicy rozpędzają się do ok. 150-160 km/h i po przejechaniu kilkudziesięciu metrów bokiem wpadają na tzw. patelnię, przed którą hamują i zaczyna się wolniejsza partia zakrętów. W tym roku trasa została zmieniona i po nawrocie w jej połowie zawodnicy ponownie pokonują patelnię, ale w drugą stronę.

Obraz

Taki układ najlepiej opanował tym razem Jakub Przygoński, jeżdżący w tym sezonie ubiegłorocznym samochodem Jakuba Skomorochy (który przesiadł się do Nissana Skyline R34) - Toyotą Corollą AE86 o mocy ponad 500 KM. Piotr Jankowski zaklasyfikował się dopiero na 8 pozycji. 87 punktów, zaledwie o 2 mniej od Przygońskiego, zdobył Paweł Trela. Za nim uplasowali się Mateusz Włodarczyk w BMW E46 oraz Krzysztof Terej w jednym z najładniejszych aut tego sezonu - Maździe RX-7. Niestety awaria samochodu wykluczyła "Terego" z dalszych rozgrywek.

Jakub Przygoński kwalifikacje przejazd 1 (II runda DMP 2011 Tor Kielce)

Przejazdy w Top32 odbyły się raczej bez niespodzianek, nie licząc może Dariusza Fabisiaka, który jadąc Mitsubishi Lancerem Evolution IX w parze z Bartoszem Stolarskim (fioletowy Nissan 200SX S14a), zakończył zawody, uderzając w nieszczęsną bandę. Rywalizację w Top16 rozpoczęła para Dominik Kaczmarek (BMW E30) i Kuba Przygoński, z której zwycięsko wyszedł kierowca Toyoty. Marcin Mospinek (BMW E30) bez problemów zakwalifikował się dalej po spinie Marka Wartałowicza. Bardzo wyrównana walka została stoczona pomiędzy obecnym Mistrzem Polski - Maciejem Bochenkiem (Nissan Skyline R33) - a Dawidem Karkosikiem. Oba auta mają moc ponad 500 KM, a prędkości na prostej przekraczały 160 km/h. O zwycięstwie Dawida (Nissan Silvia S15) zadecydowała dopiero dogrywka.

Obraz

Top8 rozpoczęła para Przygoński-Jankowski. Kubę najwyraźniej zjadły nerwy i nie był w stanie poradzić sobie z Piotrem, wypadając z toru już w pierwszym przejeździe. Bezpieczna jazda Jankowskiego zagwarantowała mu kolejny awans. W pierwszym przejeździe pomiędzy Maciejem Wodzińskim (żółto-czarny Nissan 200SX S14a) a Marcinem Mospinkiem Maciek wyjechał poza trasę, co przesądziło później o jego przegranej. Błędu nie ustrzegł się także Dawid Karkosik, który w walce z Pawłem Trelą wyspinował w pierwszym przejeździe. Po przerwie spowodowanej problemami z chłodzeniem w aucie Mateusza Włodarczyka rozegrany został drugi przejazd w parze z Grzegorzem Hypkim (BMW E30), który zakończył się zwycięstwem "Włodara".

Pierwszą walkę w Top4 o wejście do finału wygrał Piotr Jankowski po bardzo wyrównanym pojedynku z Mospinkiem. Drugim finalistą okazał się Włodarczyk, który w pierwszym przejeździe zaatakował Pawła Trelę. Ten z kolei miał problemy z utrzymaniem dystansu do BMW w 2 przejeździe. Przed starciem o 3. miejsce Trela pokazał w rozgrzewce, że będzie jechał na maksa, uderzając w bandy. W punktowanych przejazdach pojechał jak szalony, co najwyraźniej zdekoncentrowało spinującego "Mospina". Marcin zamienił się autami z zespołowym kolegą Grzegorzem Hypkim i wystartował do pojedynku, w którym Paweł wyprostował auto. Dopiero dogrywka dała Treli miejsce na podium. Pierwszy finałowy przejazd "Jankosia" i "Włodara" był bardzo wyrównany, z lekką przewagą tego pierwszego. Kierowca BMW jednak w połowie przejazdu popełnia błąd, obracając auto, a Piotr Jankowski ponownie wygrywa w tym sezonie!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mu6sj-dZ_3s[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZuWzww1bhWc[/youtube]

Szczegółowe wyniki oraz indywidualną i zespołową klasyfikację generalną można zobaczyć na oficjalnej stronie zawodów. Następna runda Driftingowych Mistrzostw Polski odbędzie się w Koszalinie 23-24 lipca.

Liczne filmy z przejazdami zawodników zarówno z kwalifikacji jak i z pojedynków w parach możecie obejrzeć dzięki Pemstudio.pl. W Sieci pojawiły się także dwie rewelacyjne zapowiedzi relacji wideo z II rundy N-Gine Driftingowych Mistrzostw Polski na Torze Kielce.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ojWr1nBZLM[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AgaUgj2fcBg[/youtube]

Więcej filmów zarówno z  kwalifikacji, jak i przejazdów w parach można znaleźć na driftforum.pl.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)