Jam jest Rolls Royce Ghost - ostoja luksusu
Rolls Royce Ghost w wersji produkcyjnej wygląda niemal identycznie jak koncepcyjny model 200EX zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie. Łączy on w sobie klasyczny styl Rollsa z aktualnie panującymi trendami. Przód auta w zasadzie bardzo przypomina model Phantom – duży, klasyczny grill oraz cienkie, prostokątne lampy xenonowe.
07.09.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rolls Royce Ghost w wersji produkcyjnej wygląda niemal identycznie jak koncepcyjny model 200EX zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie. Łączy on w sobie klasyczny styl Rollsa z aktualnie panującymi trendami. Przód auta w zasadzie bardzo przypomina model Phantom – duży, klasyczny grill oraz cienkie, prostokątne lampy xenonowe.
Idąc dalej wzdłuż wozu natkniemy się na duże lusterka boczne oraz drzwi otwierane do tyłu, podobnie jak to było w klasycznej Syrenie (tzw. drzwi kurołapki). Tyłeczek pojazdu został upiększony lampami LED, chromowaną końcówką układu wydechowego. Cała bryła wygląda bardzo klasycznie, jest stonowana ale i bardzo masywna.
Wnętrze jest bardzo eleganckie i luksusowe – to nas nie zaskakuje, wszakże mamy do czynienia z Rolls Roycem. Wewnątrz sporo skóry, chromu, drewna oraz zgrabnych przełączników. Fotele wyposażono w urządzenia do masażu, ale również są one podgrzewane lub w razie potrzeb schładzane. Klimatyzację można zaprogramować indywidualnie dla każdej z czterech zabieranych na pokład osób (łącznie z kierowcą).
2010 Rolls Royce Ghost
Rolls Royce oferuje swoim klientom dywaniki z wełny baraniej, panoramiczny dach, ale także mini-chłodziarkę do szampana z eleganckimi kieliszkami. Fani audio-wideo mogą poprosić o zamontowanie dwóch 9,2-calowych ekranów LCD (montowane na tyłach przednich siedzeń) oraz multimedialny odtwarzacz będący w stanie pomieścić 6 płyt z danymi.
Ghost jest od stóp do głów wypchany elektroniką i sprzętem. System Passive Entry automatycznie odblokowuje drzwi gdy znajdziemy się w pobliżu pojazdu, zestaw kamer (tył, przód, boki i dach) ułatwiają parkowanie, a system night vision pozwala łatwiej podróżować nocą, m.in. poprzez rozpoznawanie pieszych na drogach. Do tego technologia start-stop, system rozpoznawania pasu ruchu czy automatycznie dostosowujące się do panujących warunków światła.
Pod maską całkiem świeży silnik V12 turbo, o pojemności 6,6-litra. Produkuje on moc 563KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 780Nm. Do 100km/h Ghost przyspiesza w 4,7-sekundy, a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 250km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 13,6-litra na 100km (ciekaw jestem ile wynosi maksymalne zużycie).
Auto, w wersji produkcyjnej, zadebiutuje podczas targów we Frankfurcie. Wyjściową ceną za Ghosta ma być 165.000 funtów lub 213.000 euro.[block position="inside"]9718[/block]
Źródło: WCF