Jaguar F‑Type R vs Mercedes-AMG GT S vs Porsche 911 Turbo S - fotoporównanie stylowych i mocnych coupé

Na rynku nie brakuje obecnie stylowych coupé, które już w momencie premiery były pewnymi przyszłymi klasykami. Doskonały wygląd, świetne osiągi i marka, która ma solidną spuściznę po przeszłości wyścigowej - te cechy czynią sportowy samochód istotnym dla historii motoryzacji. Dzisiaj zestawiamy ze sobą trzy mocne propozycje z pięknymi karoseriami.

Wersje zostały wybrane przede wszystkim zgodnie z kryterium maksymalnej mocy osiąganej w danym modelu. Każde auto z całej trójki jest wyposażone w skrzynię automatyczną oraz w doładowaną jednostkę napędową. Samochody zostały przedstawione zgodnie z kolejnością alfabetyczną.
Wersje zostały wybrane przede wszystkim zgodnie z kryterium maksymalnej mocy osiąganej w danym modelu. Każde auto z całej trójki jest wyposażone w skrzynię automatyczną oraz w doładowaną jednostkę napędową. Samochody zostały przedstawione zgodnie z kolejnością alfabetyczną.
Mariusz Zmysłowski

25.05.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

[h2]Jaguar F-Type R[/h2]
[h2]Jaguar F-Type R[/h2]

Silnik: 5,0 l V8 doładowany sprężarką mechaniczną

Maksymalna moc: 550 KM

Napęd: na cztery koła, skrzynia automatyczna, 8-biegowa Quickshift

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s

Prędkość maksymalna: 300 km/h

Cena w Polsce: od 604 800 zł

[h2]Mercedes-AMG GT S[/h2]
[h2]Mercedes-AMG GT S[/h2]

Silnik: 4,0 l V8, turbodoładowany

Maksymalna moc: 510 KM

Napęd: na tylne koła, skrzynia automatyczna, 7-biegowa Speedshift AMG

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s

Prędkość maksymalna: 310 km/h

Cena w Polsce: od 642 500 zł

[h2]Porsche 911 Turbo S[/h2]
[h2]Porsche 911 Turbo S[/h2]

Silnik: 3,8 l B6, turbodoładowany

Maksymalna moc: 560 KM

Napęd: na cztery koła, skrzynia automatyczna, 7-biegowa PDK

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,1 s

Prędkość maksymalna: 318 km/h

Cena w Polsce: 976 900 zł

Na korzyść Jaguara przemawia cena najniższa z całej stawki. Brytyjska propozycja z pewnością przyciągnie też uwagę osób, które ponad wszystko stawiają pojemność silnika. 5-litrowe V8 generuje niewiele mniej mocy niż najsilniejsze w stawce Porsche 911 Turbo S.
Na korzyść Jaguara przemawia cena najniższa z całej stawki. Brytyjska propozycja z pewnością przyciągnie też uwagę osób, które ponad wszystko stawiają pojemność silnika. 5-litrowe V8 generuje niewiele mniej mocy niż najsilniejsze w stawce Porsche 911 Turbo S.
Mercedes wyróżnia się w całej trójce napędem wyłącznie na tylną oś. AMG GT S nie przeszkadza to osiągać pierwszą setkę szybciej, niż w przypadku Jaguara. Musimy za to jednak zapłacić nieco więcej niż w brytyjskim salonie.
Mercedes wyróżnia się w całej trójce napędem wyłącznie na tylną oś. AMG GT S nie przeszkadza to osiągać pierwszą setkę szybciej, niż w przypadku Jaguara. Musimy za to jednak zapłacić nieco więcej niż w brytyjskim salonie.
Pod względem osiągów, w tym przede wszystkim przyspieszenia do 100 km/h, Porsche 911 Turbo S ma wyraźną przewagę nad konkurentami, chociaż ma tylko 10 KM więcej, niż najwolniejszy w stawce Jaguar. Bycie "naj" pod każdym względem ma jednak swoją cenę wyrażoną w złotówkach.
Pod względem osiągów, w tym przede wszystkim przyspieszenia do 100 km/h, Porsche 911 Turbo S ma wyraźną przewagę nad konkurentami, chociaż ma tylko 10 KM więcej, niż najwolniejszy w stawce Jaguar. Bycie "naj" pod każdym względem ma jednak swoją cenę wyrażoną w złotówkach.
Oczywiście suche liczby to nie wszystko. Istotny jest też wygląd, sama marka i osobisty stosunek do danego modelu. Dlatego nie porównujemy tabelek, a jedynie zestawiamy ze sobą podstawowe dane. Wybór należy do Was. Postawicie na klasykę w nowoczesnej formie, stworzoną przez Brytyjczyków?
Oczywiście suche liczby to nie wszystko. Istotny jest też wygląd, sama marka i osobisty stosunek do danego modelu. Dlatego nie porównujemy tabelek, a jedynie zestawiamy ze sobą podstawowe dane. Wybór należy do Was. Postawicie na klasykę w nowoczesnej formie, stworzoną przez Brytyjczyków?
A może skusi Was wyważona, tylnonapędowa opcja z Niemiec?
A może skusi Was wyważona, tylnonapędowa opcja z Niemiec?
Czy jednak to legendarna 911 przekonuje Was do siebie najbardziej, mimo zdecydowanie najwyższej ceny?
Czy jednak to legendarna 911 przekonuje Was do siebie najbardziej, mimo zdecydowanie najwyższej ceny?

Wybór należy do Was. Zapraszam do dyskusji w komentarzach.

Zdjęcia wnętrz całej trójki znajdziecie na drugiej stronie.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
[h2]Którego wybieracie?[/h2]
[h2]Którego wybieracie?[/h2]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (34)