Insignia nr 500 000 wyjechała z fabryki w Rüsselsheim
W październiku 2008 roku w fabryce ulokowanej w niemieckim mieście Rüsselsheim rozpoczęto montaż oficjalnego następcy Vectry, czyli Opla Insignii. Niedawno z tej fabryki wyjechał egzemplarz z numerem 500 000.
02.05.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W październiku 2008 roku w fabryce ulokowanej w niemieckim mieście Rüsselsheim rozpoczęto montaż oficjalnego następcy Vectry, czyli Opla Insignii. Niedawno z tej fabryki wyjechał egzemplarz z numerem 500 000.
Insignia produkowana jest wyłącznie w Niemczech w fabryce Rüsselsheim. Koncern General Motors oferuje ponadto klony tego modelu, jak Buick Regal, jednak produkowane są one już w Ontario, w Kanadzie.
Europejski średniak Opla w ciągu czterech lat od premiery osiągnął rewelacyjny wynik 500 000 wyprodukowanych egzemplarzy. Model z półmilionowym numerem to biała Insignia Sports Tourer z nowym dieslem 2,0 BiTurbo, który produkuje 195 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Ta jednostka napędowa zadebiutowała w lutym tego roku.
Jak twierdzi Axel Scheiben, dyrektor fabryki w Rüsselsheim, nowy silnik jest bardzo ciepło przyjmowany przez klientów i cieszy się dobrymi recenzjami dziennikarzy. Scheiben ucieszył się z tego, że półmilionowa Insignia jest napędzana właśnie tą jednostką.
Spośród wszystkich 500 000 wyprodukowanych do tej pory aut aż 40% to Insignie Sports Tourer, czyli z nadwoziem kombi, 40% liftbacki, a jedynie 20% to sedany. W zeszłym roku w Europie sprzedano łącznie 150 000 egzemplarzy Insignii, z czego 46 000 trafiło do klientów w Wielkiej Brytanii, a 26 000 do Niemiec. To dwa największe rynki zbytu dla tego modelu na Starym Kontynencie.
W Polsce ceny Opla Insignii rozpoczynają się od 85 900 zł, bo tyle trzeba zapłacić za sedana. Liftback to wydatek rzędu 87 400 zł, a Sports Tourer kosztuje od 90 500 zł.
Źródło: Carscoop