Impul(s) – Impul Note (2013)
Nowy Nissan Note jeszcze na dobre nie wszedł na polski rynek, w Japonii natomiast jest sprzedawany już od zeszłego roku. Teraz znany tuner – Impul – przygotował pakiet modyfikacyjny do tego niewielkiego minivana.
04.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Druga generacja Nissana Note w Japonii jest oferowana od połowy zeszłego roku. W Europie ten samochód zadebiutował dopiero na genewskim salonie samochodowym. U nas więc jest w zasadzie nowością, na rynku japońskim natomiast można nabyć stuningowaną wersję jednej z bardziej znanych firm – Impula.
Choć nie każdemu się spodoba, to na pewno to auto przyciągnie uwagę wielu osób. W Japonii wozy obwieszone dużą liczbą spojlerów i skrzydełek są bardzo popularne, szczególnie jeśli są to samochody miejskie lub ogólnie niezbyt duże.
Note Impula nie odbiega od tego tuningowego standardu. Z przodu jest wielki zderzakospojler, który płynnie przechodzi w przednie błotniki. Tuner wymienił też osłonę chłodnicy oraz wstawił listwy progowe, dorzucił nakładkę pod tylny zderzak, a także zamontował wielkie skrzydło nad tylną szybą (swoją drogą, chyba ono dość mocno ogranicza widoczność). Są też nowe 17-calowe felgi. Nowe elementy nadwozia zostały wykonane z włókien węglowych.
Choć karoseria Nissana została potraktowana przez ekipę Impul priorytetowo, to nie zaniedbano też mechaniki japończyka. Świadczą o tym choćby nowe, wytrzymalsze hamulce czy regulowane zawieszenie z amortyzatorami firmy Öhlins. Ponadto pojawił się sportowy układ wydechowy.
Są też zmiany w elektronice sterującej silnikami Note’a, które podobno nie tylko podnoszą moc jednostek napędowych, ale również wpływają korzystnie na ich zużycie paliwa. Tuner nie podaje jednak szczegółów dotyczących parametrów motorów.
Przypomnę, że na Europę Nissan przeznaczył dwie jednostki napędowe o objętości skokowej 1,2 l, które należą do rodziny silników HR. Jedna z nich jest konstrukcją wolnossącą, a druga ma doładowanie w postaci sprężarki mechanicznej. W swoich fabrycznych wersjach rozwijają moc 79 i 97 KM – odpowiednio – wersja bez doładowania i z kompresorem.
Źródło: WCF