Ibiza Bocanegra ST - czarne usta w wersji kombi

Czasy, w których bryła nadwozia kombi kojarzyła się z pudełkowatym kształtem minęły bezpowrotnie. Coraz więcej producentów prezentuje ciekawe stylistycznie propozycje, przykuwające wzrok swoimi agresywnymi i opływowymi liniami potęgowanymi przez sportowe akcenty. Nie dziwi więc fakt, że Ibiza Sports Tourer, która już latem trafi do salonów, na Wörthersee Tour 2010 została zaprezentowana w drapieżnej odmianie Bocanegra.

Seat Ibiza ST Bocanegra
Seat Ibiza ST Bocanegra
Rafał Warecki

18.05.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Czasy, w których bryła nadwozia kombi kojarzyła się z pudełkowatym kształtem minęły bezpowrotnie. Coraz więcej producentów prezentuje ciekawe stylistycznie propozycje, przykuwające wzrok swoimi agresywnymi i opływowymi liniami potęgowanymi przez sportowe akcenty. Nie dziwi więc fakt, że Ibiza Sports Tourer, która już latem trafi do salonów, na Wörthersee Tour 2010 została zaprezentowana w drapieżnej odmianie Bocanegra.

Upubliczniony na austriackich targach koncernu VAG egzemplarz wyróżniał się elementami znanymi z mniejszego hot-hatcha. Przedni pas zdobiły „czarne usta” (tłum. Bocanegra) ciągnące się od zderzaka do atrapy chłodnicy, a linię boczną urozmaicały obudowy lusterek w tym samym kolorze. To co w ST Bocanegra powinno interesować najbardziej – okolice tylnego pasa, w porównaniu do zwykłej ST  pozostały bez zmian.

Obraz

Rodzinna Ibiza odziedziczyła także 17-calowe obręcze i jednostkę napędową. Pod maską biało-czarnego kombi znajdziemy jednostkę TSI (R4) o pojemności 1390cm³ wyposażoną w turbosprężarkę i kompresor, generującą zależnie od wersji 150KM mocy (przy 5800rpm) i 220Nm momentu obrotowego (w zakresie 1250-4500rpm) lub 180KM (przy 6200rpm) i 250Nm (w zakresie 2000-4500rpm). Motor będzie współpracował ze skrzynią DSG. Będzie…o ile Bocanegra ST trafi do seryjnej produkcji.

Jak na razie, notowania sprzedaży pojazdów Seat na europejskim rynku nie są zadowalające. Sama marka generuje straty, a wprowadzenie planu ratunkowego nie poprawia nastroju szefostwa Volkswagen Auto Group.[block position="inside"]9019[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)