Hyundai testuje konkurenta dla… Porsche? Tak, również dla Alfy Romeo i Alpiny
To nie jest tytuł ze stwierdzeniem na wyrost. Hyundai naprawdę szykuje samochód, który mógłby konkurować z Porsche 718 Caymanem, Alfą Romeo 4C czy Alpine A110. Silnik o średniej mocy umieszczony centralnie i tylny napęd. Taki najpewniej będzie topowy model koreańskiej marki.
21.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przynajmniej tak można się domyślać po tym, co ostatnio wyszpiegowano na Nurburgringu. Własnych zdjęć co prawda nie mamy, ale nie mamy też absolutnie żadnych wątpliwości, że zamaskowane auto jest dokładnie tym, co zaprezentowano w 2016 roku – Hyundaiem RM16 N Concept.
Wszystkie detale wyglądu zewnętrznego się zgadzają, tylko nie wiemy co jest pod karoserią. Jeżeli koncepcję auta przeniesiono w całości do widzianego na Północnej Pętli egzemplarza, to testowany pojazd ma centralnie umieszczony silnik napędzający tylną oś.
Jednostka pochodzi najpewniej z Hyundaia i30 N, ale zostanie wzmocniona do minimum 300 KM. Dodajmy do tego elektronicznie sterowaną szperę, manualną skrzynię biegów i wyważenie w stosunku 43:57 proc, a otrzymamy dokładnie to, o czym pisałem miesiąc temu – reprezentacyjny model halo.
Według ostatnich doniesień ukończony projekt ma zostać pokazany szefostwu w ciągu najbliższych miesięcy. Jeśli najwyższe władze w Hyundaiu dadzą zielone światło, nic nie stoi na przeszkodzie, by ruszyła produkcja.
Nic też nie stoi na przeszkodzie, by postawić ten samochód obok wspomnianych porsche, alfy czy alpiny. Przygotowany pod czujnym okiem Alberta Biermanna, podkupionego z BMW M, na pewno nie będzie odstawał właściwościami jezdnymi od tych konkurentów.
W praktyce nie trzeba więcej mocy niż 300 KM. Porsche 718 Cayman legitymuje się taką wartością. Alfa Romeo 4C ma 240-konny silnik, natomiast Alpinę A110 napędza 252-konna jednostka. Cena nie gra tu większej roli, ale można by przypuszczać, że Hyundai nie będzie specjalnie drogi na tle konkurentów.