Hyundai świętuje rekordy i zapowiada ekscytujące nowości

Choć w minionym roku Hyundai nie miał spektakularnych premier rynkowych, w Europie odnotował najwyższy wynik sprzedaży w swojej historii. W 2023 r. planuje aż siedem debiutów.

Hyundai RN22e, Hyundai N Vision 74 Concept
Hyundai RN22e, Hyundai N Vision 74 Concept
Źródło zdjęć: © Hyundai, Materiały prasowe
Błażej Buliński

03.02.2023 | aktual.: 03.02.2023 17:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Hyundai rośnie szybciej niż rynek: w 2022 roku w Europie (Unii Europejskiej, krajach EFTA i Wielkiej Brytanii) zarejestrowano 518 566 nowych aut koreańskiej marki, co dało rekordowy udział 4,6 proc. w rynku. W Polsce marka także odnotowała najlepsze wyniki w swojej historii: dostarczyła klientom 26 887 aut, co dało 5. miejsce w rankingu pierwszych rejestracji i 6,4-procentowy kawałek rynkowego tortu. Dla porównania: globalna sprzedaż Hyundaia w 2022 roku wyniosła 3,94 mln egzemplarzy.

Znakomity wynik w Europie Hyundaiowi udało się osiągnąć bez wprowadzania nowych modeli do sprzedaży (na innych kontynentach działo się pod tym względem znacznie więcej). Najważniejszym debiutem minionego roku była elektryczna limuzyna Ioniq 6 – ale pierwsi klienci odbiorą swoje auta dopiero w tym roku.

 Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6© materiały partnera

2023 rok będzie w Hyundaiu obfitował w nowości. Dla wyników sprzedaży największe znaczenie będzie miała druga generacja Kony. Oryginalny crossover nieco urósł, jest teraz pozycjonowany nieco bliżej Tucsona i ma oferować więcej miejsca w kabinie. Nadal będzie występował z napędem elektrycznym, hybrydowym i klasycznym, spalinowym. Ta pierwsza wersja będzie produkowana w Czechach z wykorzystaniem części pochodzących także z polskich fabryk poddostawców. Za produkcję wersji spalinowej i hybrydowej odpowiadają zakłady w Korei. Nową Konę zobaczymy w salonach w pierwszej połowie roku.

Hyundai Kona 2. generacji
Hyundai Kona 2. generacji© Hyundai, Materiały prasowe

Przed wakacjami poznamy też i10 po face litingu. Hyundai jako jeden z niewielu producentów pozostaje wierny najmniejszemu segmentowi aut i zapowiada wzbogacenie wyposażenia seryjnego z zakresu bezpieczeństwa. Dążenie do dostarczenia klientom zawsze najnowszych technologii jest też powodem krótszych niż u konkurencji cyklów życia produktów i większej częstotliwości liftingów.

Harmonogram nowości Hyundaia 2023
Harmonogram nowości Hyundaia 2023© Autokult | Błażej Buliński

Dla sportowej dywizji Hyundaia ten rok będzie oznaczał wejście w erę aut elektrycznych. W październiku zadebiutuje Hyundai Ioniq 5 N. Tego auta szczególnie nie możemy się doczekać, podobnie jak sportowej wersji Ioniqa 6 (tu stawiamy na 2024 rok). Wiadomo też, że w 2023 roku pojawi się nowa generacja Santa Fe i jeszcze trzy kolejne modele – szczegółów Hyundai na razie nie zdradza, ale klienci czekający na dużego elektrycznego SUV-a muszą uzbroić się w cierpliwość do 2024 r. Wtedy pojawi się Ioniq 7.

Hyundai Seven Concept
Hyundai Seven Concept© Hyundai, Materiały prasowe

Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się odmiany N-Line, wyróżniające się sportową stylistyką i cenionymi przez odbiorców elementami jak... czarna podsufitka (podobno jest to ważny argument za wyborem tej wersji). Do końca 2023 r. aż dziewięć modeli Hyundaia doczeka się odmian N-Line.

Gdzie są van Staria i marka Genesis?

A co z futurystycznym vanem Staria oraz marką premium, Genesis, oferowanymi już m.in. w Niemczech? W 2023 r. raczej ich w Polsce nie zobaczymy. Starię polski oddział wyklucza ze względu na silnik Diesla (te jednostki nie są oferowane w żadnym Hyundaiu na polskim rynku), natomiast Genesis na razie skupia działania na innych rynkach. Szkoda, gdyż to bardzo ciekawe auta, których pojedyncze sztuki polscy klienci sporadycznie importują na własną rękę.

  • Genesis G70
  • Hyundai Staria
[1/2] Genesis G70Źródło zdjęć: © Genesis, Materiały prasowe

Ponad 16 proc. hyundaiów sprzedanych w ubiegłym roku miało układ napędowy o zerowej emisji. Ten odsetek w kolejnych latach będzie się tylko zwiększać. Do 2025 roku Hyundai planuje globalnie oferować 44 modele ze zelektryfikowanymi napędami, sprzedawać 670 tys. takich aut rocznie i zaliczać się do globalnego top 3 producentów elektryków. Między innymi na ten cel Koreańczycy przeznaczą 47 miliardów euro, z czego 6,7 miliarda na rozwój ogniw paliwowych – wodorowy napęd elektryczny pozostaje dla Hyundaia ważną ścieżką rozwoju, szczególnie w transporcie ciężkim.

Hyundai Xcient
Hyundai Xcient© Materiały prasowe
Komentarze (9)