Hyundai i10 otrzyma silnik 800cc turbo
Hyundai postanowił wprowadzić do swojej oferty jednostek napędowych modelu i10 kolejny silnik. Tym razem mały, miejski maluch otrzyma jednostkę 3-cylindrową o pojemności 800cc. Jeśli ktoś obawiał się, że tego typu jednostka nie będzie w stanie "udźwignąć" ciężaru modelu i10 to nie ma powodów do obaw - inżynierowie Hyundaia do małego silnika dorzucili turbosprężarkę, która zapewnia wystarczającą moc.
10.08.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Hyundai postanowił wprowadzić do swojej oferty jednostek napędowych modelu i10 kolejny silnik. Tym razem mały, miejski maluch otrzyma jednostkę 3-cylindrową o pojemności 800cc. Jeśli ktoś obawiał się, że tego typu jednostka nie będzie w stanie "udźwignąć" ciężaru modelu i10 to nie ma powodów do obaw - inżynierowie Hyundaia do małego silnika dorzucili turbosprężarkę, która zapewnia wystarczającą moc.
Z takiej kombinacji udało się wycisnąć dokładnie 90KM. Wydaje się to być rozsądną liczbą. Do tego dochodzi mała emisja spalin, wynosząca 100g CO2 na kilometr.
Podobnego silnika Hyundai użył w przypadku pokazowego modelu i10 Blue, który zaprezentowano na targach motoryzacyjnych w Genewie, w roku 2008. W tym przypadku jednostka zasilana była naturalnym, skompresowanym gazem (CNG) i emitowała jedynie 65g CO2 na kilometr, a wciąż dysponowała mocą 97KM. Chodzą jednak plotki, że Hyundai wprowadzi ten model na rynek dopiero w okolicach 2010 roku. Wówczas będzie to najdroższy model i10, z całej dostępnej gamy tego pojazdu.
Źródło: WCF