Hyundai Elantra

Elantra to model samochodu klasy kompakt (segment C) oraz klasy średniej (segment D) produkowanego od 1990 roku przez koreański koncern samochodowy Hyundai. Przez ponad 20 lat produkcji Hyundai przedstawił 5 generacji tego samochodu.

  • Hyundai Elantra to auto osobowe klasy kompaktowej, należące do segmentu C. Auto posiada nadwozie typu sedan i produkowane jest od 1990 roku. W roku 2016 ukazała się VI generacja Elantry
  • Hyundai Elantra VI generacji. Wygląd zewnętrzny Elantry VI zmienił się na bardziej konserwatywny - design "fluidic sculpture", który obowiązywał w Hyundaiu od 2011 roku, zniknął wraz z pojawieniem się szóstej generacji
  • Najnowszy Hyundai Elantra przypomina pojazd o nadwoziu fastback, którego linia dachu pochyla się od przedniej szyb do tylnej część samochodu. Całość sylwetki czterodrzwiowego sedana jest opływowa i łagodna
  • Hyundai Elantra możemy scharakteryzować, jako idealne połączenie dwóch typów nadwozi - sedana i fastbacka. Długość auta to 4,57 metra, a rozstaw osi mierzy 2,7 metra. Minimalna pojemność bagażnika (gdy tylne siedzenia są rozłożone) wynosi 458 litrów
  • W połowie roku 2017 pojawiła się usportowiona wersja  Hyundaia Elantra GT Sport. Auto wyróżnia się od bazowej wersji, kratkowanym grillem, sportowym zawieszeniem, nowymi reflektorami przednimi i nowymi tylnymi lampami, przedni i tylnym zderzakiem, które nabrały bardziej agresywnego wyglądu oraz podwójnymi chromowanymi końcówkami wylotu układu wydechowego
  • Hyundai Elantra GT Sport występował w nadwoziu typu hatchback. Pod maską Elantry GT Sport znajduje się turbodoładowany silnik 1.6, wtrysk bezpośredni z czterema cylindrami, o mocy 201 KM
  • Panel centralny Hyundaia Elantra VI
[1/7] Hyundai Elantra to auto osobowe klasy kompaktowej, należące do segmentu C. Auto posiada nadwozie typu sedan i produkowane jest od 1990 roku. W roku 2016 ukazała się VI generacja ElantryŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/hyundai/elantra/97183/pictures/ldsr0c/) użytkownika Porlamfer

W 2010 roku pojawiła się najnowsza Elantra. To auto jest zaliczane już do samochodów klasy średniej. Hyundai przesunął model Elantra z kompaktów do segmentu D w 2000 roku wraz z prezentacją pojazdu trzeciej generacji. Samochód opracował amerykański oddział Hyundaia i to właśnie w Stanach Zjednoczonych pojawiły się na ulicach pierwsze sztuki Elantry, choć prezentacja nastąpiła w Korei Południowej.

Nadwozie Elantry zostało zaprojektowane według nowej linii stylistycznej Hyundaia zwanej Fluidic sculpture. Długie na ponad 4,5 m auto charakteryzuje się wyraźnie zaakcentowanymi nadkolami, nisko opadającą linią dachu oraz sięgającymi daleko na boki przednimi reflektorami i tylnymi lampami zespolonymi.

Wnętrze Elantry z przodu jest bardzo obszerne i nawet wysokie osoby nie będą miały problemów tam z zajęciem miejsca. Z tyłu również nie będzie kłopotu ze znalezieniem przestrzeni na nogi, jednak może jej zabraknąć nad głową, gdy pasażer mierzy ponad 190 cm wzrostu. Przyczyną tego stanu rzeczy jest nisko opadająca linia dachu, która z zewnątrz sprawia wrażenie, jakby auto było liftbackiem.

Choć niektóre elementy wnętrza wykonane są z twardego plastiku, to zmontowano je dość dobrze i nic nie skrzypi w środku. Wyciszenie kabiny jest na zadowalającym poziomie. Deska rozdzielcza, mimo że wygląda futurystycznie, jest łatwa w obsłudze, a 485 l pojemności bagażnika to nie rekordowy wynik w klasie, ale całkiem niezły.

Hyundai Elantra już w podstawowym wyposażeniu zawiera bardzo wiele elementów odpowiadających za bezpieczeństwo i komfort jazdy. Standardowo klient otrzymuje dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe poduszki powietrzne, ABS z EBD, ESP, immobiliser, przednie szyby sterowane elektrycznie, manualną klimatyzację, komputer pokładowy, odtwarzacz radiowy z obsługą plików MP3 i płyt CD oraz gniazdka USB i AUX.

W naszym kraju auto dostępne jest z trzema poziomami wyposażenia: Classic, Comfort i Style. Wspomniane wyżej wyposażenie dotyczy podstawowej wersji, czyli Classic. W najbogatszej odmianie Style nabywca zamiast manualnej klimatyzacji otrzymuje dwustrefową automatyczną. Do tego jest jeszcze tempomat, czujniki deszczu, czujniki parkowania z tyłu, podgrzewane przednie fotele czy też skórzana kierownica i gałka zmiany biegów.

W Polsce Elantra dostępna jest tylko z jednym silnikiem: 4-cylindrową jednostką napędową z serii Gamma o objętości skokowej 1,6 l. Motor nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa. Rozwija moc 132 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 4850 obr./min. W połączeniu z 6-biegową, manualną skrzynią biegów pozwala on rozpędzić przednionapędową Elantrę do równych 200 km/h, a 100 km/h osiągnąć po 10,7 s.

Na innych rynkach w opcji znajduje się też 6-biegowa, automatyczna skrzynia biegów oraz inne silniki. Na przykład w Stanach Zjednoczonych można nabyć już Elantrę z tym samym motorem Gamma co w Polsce, ale wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Z kolei na rynku niemieckim dostępny jest też ten Hyundai w odmianie z jednostką napędową 1,8 l należącą do rodziny Nu. Podobnie jak polska wersja silnika Gamma nie ma on bezpośredniego wtrysku benzyny. 1,8-litrowiec rozwija moc maksymalną wynoszącą 148 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4700 obr./min.

W Polsce najtańsza odmiana Elantry (1.6 MPI Classic) kosztuje 59 900 zł (stan na 31.01.2012 r.).

Hyundai w Polsce, czyli droga usłana sukcesami
Materiał sponsorowany

Hyundai w Polsce, czyli droga usłana sukcesami

Zapisz na później