Koniec Diesla? Wyniki nie pozostawiają wątpliwości
Marzec to pierwszy miesiąc w 2024 roku w którym europejska sprzedaż samochodów zaliczyła zadyszkę. Wpływ miały na to przede wszystkim święta wielkanocne.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kierowcy coraz chętniej sięgają po auta hybrydowe: w stosunku do marca 2023 r. ich udział w rynku wzrósł do 29 proc. (z 24,4 proc.). Klasyczna "benzyna" oraz Diesel mają w sumie 47,8 proc. rynku (rok wcześniej: 51,8 proc.). Pojazdy elektryczne też wypadły nieco słabiej: odpowiadały za 13 proc. rejestracji, podczas gry rok wcześniej miały prawie 14 proc.
W przypadku tych ostatnich rynki reagują w różnoraki sposób: Belgia zwiększyła w marcu rejestracje o 23,8 proc., podczas gdy Niemcy odnotowali spadek o 28,9 proc., na co na pewno wpłynęło wycofanie dopłat.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Hybrydy za to odnotowały wzrost o 12,6 proc. w skali Europy – i to pomimo pierwszego spowolnienia w tym roku. Nie dotyczy to jednak plug-inów, gdyż obejmują one około 7 proc. rynku nowych pojazdów.
Interesująco za to prezentują się wyniki pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Zanotowano spadek o 18,5 proc., a wpłynęły na to mniejsze o około 30 proc. liczby rejestracji we Francji, Hiszpanii oraz Włoszech. Niemcy za to dalej kochają Diesle – tutaj spadek wyniósł zaledwie 0,5 proc. Mają one więc 14,4 proc. całego rynku europejskiego.