Hybrydowy Ford Transit Custom przejedzie do 50 km na prądzie. Pierwszy taki model w klasie
Zgodnie z zapowiedziami Ford zaprezentował odświeżonego Transita Custom. Jest to pierwsze auto dostawcze tej klasy dostępne jako hybryda typu plug-in. Na jednym ładowaniu przejedzie 50 km, zaś ze wsparciem silnika spalinowego zasięg wzrasta do 500 km.
20.09.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas trwających właśnie w Hannoverze targów samochodów dostawczych swoją premierę miała odświeżona rodzina Fordów Transitów: standardowy model, Custom oraz Connect. Ten środkowy będzie oferowany jako szeregowa hybryda typu plug-in. Oznacza to, że przednie koła są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym, a 1-litrowa, benzynowa jednostka EcoBoost służy jako range extender, czyli generator prądu.
Pod przestrzenią ładunkową producent wygospodarował miejsce na chłodzoną cieczą baterię litowo-jonową o pojemności 14 kWh. W żaden sposób nie zmniejsza to właściwości przewozowych Transita Custom. Sama przestrzeń ładunkowa pozostała taka sama, a ładowność przekracza 1000 kg.
Kierowca będzie mógł wybierać jeden z trzech trybów jazdy. EV Auto to domyślne ustawienie, w którym samochód sam dobiera konfigurację, z jakiej korzysta. EV Now używa tylko silnika elektrycznego, aż wyczerpie się akumulator, zaś EV Later dba, by poziom naładowania baterii nie zmniejszył się.
Maksymalny zasięg na samym prądzie wynosi do 50 km, zaś przy korzystaniu z silnika spalinowego wzrasta do 500 km. Akumulator można naładować z domowego gniazdka o poborze prądu ograniczonym do 10 A w 5 godzin, zaś korzystając z wydajniejszego kontaktu (16 lub 32 A) czas ten spada do 3 godzin.
Ford wyposażył hybrydowego Transita Custom w usługę FordPass Connect pozwalającą na analizowanie wykorzystania auta oraz system rozrywki SYNC 3. Prototypowe egzemplarze są obecnie testowane i przejechały już ponad 50 tys. km. Auto wejdzie do produkcji seryjnej w drugiej połowie 2019 roku.