Honda Civic Tourer oficjalnie [wideo]
Na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie zadebiutuje Honda Civic Tourer, a więc wersja kombi popularnego kompaktu. Japoński producent wykorzystał okres wakacyjnej stagnacji i jeszcze przed premierą oficjalnie zaprezentował ten model.
11.08.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie zadebiutuje Honda Civic Tourer, a więc wersja kombi popularnego kompaktu. Japoński producent wykorzystał okres wakacyjnej stagnacji i jeszcze przed premierą oficjalnie zaprezentował ten model.
Samochód w formie konceptu zadebiutował na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie. Wersja produkcyjna jest zbliżona do konceptu, jednak jak to zwykle bywa w tego typu przypadkach, zrezygnowano z niektórych efektownych detali.
Obecny w ofercie, 5-drzwiowy hatchback jest ciekawym pojazdem, którego oryginalna stylistyka wyróżnia się z tłumu. Podobnie jest z wersją Tourer. Przód kombi prezentuje się praktycznie identycznie jak pas przedni hatchbacka. Zmiany dostrzeżemy oczywiście z tyłu. Japońscy styliści zdecydowali się na wyraźnie zaakcentowane nadkola i łagodnie opadającą linię dachu. Zmodyfikowano również światła tylne.
Pojazdy typu kombi muszą być praktyczne. Japończycy nie zawiedli w tym aspekcie. Duży otwór bagażnika i umieszczony o 137 mm niżej niż w hatchbacku próg załadunku ułatwiają pakowanie bagaży. Dodatkowo w podłodze jest ukryty schowek, po którego zniwelowaniu do pojemnego bagażnika możemy zmieścić jeszcze więcej rzeczy.
Pojemność bagażnika również nie rozczarowuje, gdyż wynosi 624 litry (do linii okien). Po złożeniu tylnych siedzeń wartość ta wzrasta do 1668 litrów. Civic Tourer pokonał w tym przypadku Golfa Varianta, który pomieści odpowiednio 605/1620 litrów. Tylne siedzenia w Hondzie można złożyć całkowicie do pionu lub poziomu, dzięki czemu z tyłu można przewozić duże gabarytowo przedmioty.
Pod maską znajdzie się jedna z dwóch jednostek napędowych: wysokoprężny silnik 1,6 l i-DTEC (120KM i 300 Nm momentu obrotowego) i benzynowy motor 1,8 l i-VTEC (142 KM i 174 Nm momentu obrotowego).
Oficjalna premiera Hondy civic Tourer będzie miała miejsce podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, a sprzedaż w Europie rozpocznie się na początku przyszłego roku.
[aktualizacja 12 września]
W galerii mamy dla Was nowe zdjęcia prosto z hali salonu samochodowego we Frankfurcie.