Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy
Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie zasługuje na uwagę.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zanim auto trafiło na warsztat, było zwykłą, dziesiątą generacją Civica z nadwoziem typu sedan. Dziś z oryginałem łączy je właściwie tylko kształt karoserii. Cała reszta została gruntownie przebudowana przy wsparciu finansowym amerykańskiego oddziału Hondy. Celem było stworzenie bardzo szybkiego i skutecznego pojazdu, przy zachowaniu możliwie niskiej emisji spalin. Czy się udało?
Zobacz także
Cóż, na pewno jest to bardzo mocny bolid. Wykorzystano tu bowiem doładowany, benzynowy silnik z Civica Type-R, który podkręcono do równych 400 KM. Jest on odpowiedzialny za napędzanie tylnych kół. Za przód z kolei odpowiada elektryczny, 200-konny motor. Oznacza to, że łączna moc, jaką dysponuje opisywany civic, wynosi aż 600 KM.
Tak duża wartość przekłada się na świetne osiągi. Sprint 0-100 km/h trwa zaledwie 2 s, a zużycie paliwa jest o 30 proc. niższe niż w porównywalnej konstrukcji, wykorzystującej wyłącznie napęd spalinowy. Nadal trudno nazwać ten pojazd przyjaznym dla środowiska. Z pewnością jednak nie można bagatelizować korzyści, jakie daje hybryda.
Poza zastosowaniem ciekawego napędu, studenci poprawili też aerodynamikę nadwozia i pozbyli się zbędnego wyposażenia, w celu maksymalnego obniżenia masy. Zastosowali też wydajne, wyczynowe hamulce i regulowane zawieszenie, pozwalające dostosować pracę do charakterystyki dowolnego toru. To z pewnością jeden z najszybszych civiców dziesiątej generacji, jakie kiedykolwiek powstały.
Ten drogi i czasochłonny projekt zdecydowanie budzi emocje. Niejeden fan motoryzacji nie pogardziłby drogową odmianą prezentowanej Hondy. Niestety póki co, musimy zadowolić się "zwykłym" Civikiem Type-R.