Honda AC‑X Concept - odpoczynek za kierownicą
O Hondzie AC-X słyszymy już nie pierwszy raz. Nowe informacje na temat tego modelu są bardzo ciekawe, ale też dość tajemnicze.
01.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
O Hondzie AC-X słyszymy już nie pierwszy raz. Nowe informacje na temat tego modelu są bardzo ciekawe, ale też dość tajemnicze.
AC-X to skrót od "Advanced Cruiser Experience". Świadczy on o tym, że AC-X ma być czymś więcej niż tylko środkiem transportu. Zresztą sami przedstawiciele Hondy mówią, że samochód zapewnia komfortowe i przyjemne doznania z jazdy zarówno w mieście, jak i na dłuższych dystansach. Na dłuższe wycieczki nie wystarczy jednak praca tylko napędu elektrycznego (50 km jazdy z prędkością do 100 km/h). Aby AC-X pojechał dalej, będzie musiał się włączyć silnik spalinowy, którym jest niespełna 130-konna jednostka o pojemności 1,6 l.
Najciekawszy w tym aucie jest tryb jazdy automatycznej. Na razie nie wiadomo, czym dokładnie jest ani tym bardziej jak działa, ale wiadomo, że ma odciążyć kierowcę i pozwolić mu się odprężyć podczas jazdy. Przedstawiciele marki mówią, że testowano ten system w starym bolidzie Formuły 1 Hondy, i deklarują, że polepszył on czasy okrążeń.
Honda prawdopodobnie już w 2012 roku planuje wypuścić na rynek limitowaną wersję podobnej hybrydy. Ile w tym modelu zostanie z prezentowanego prototypu i czy na pokładzie znajdzie się tajemniczy system, tego na razie nie wiadomo.
Źródło: WCF