GTI Wolfsburg Edition i Driver's Edition oraz R Cabriolet na pożegnanie Volkswagena Golfa VI
Volkswagen Golf VII już od kilku miesięcy jest dostępny w ofercie niemieckiego producenta. Firma z Wolfsburga z przytupem żegna się z poprzednią generacją bestsellerowego kompaktu.
14.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na Volkswagena Golfa VI R Cabriolet trzeba było długo czekać. Prototyp tego modelu został zaprezentowany w czerwcu 2011 r. podczas zlotu Wörthersee, kiedy na horyzoncie było już następne wcielenie samochodu. Na razie Golf VII nie jest dostępny z otwartym nadwoziem, więc szóstka ma okazję jeszcze powalczyć o klientów.
R Cabriolet jest napędzany silnikiem 2,0 TSI o mocy 265 KM, który współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Napęd trafia na przednie koła. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
W stosunku do standardowego kabrioletu zawieszenie odmiany R jest o 25 mm niższe. Volkswagen jeździ na 18-całowych felgach Talladega. Producent już zbiera zamówienia na auto na rynku niemieckim, gdzie pojazd kosztuje w podstawowej wersji 43 325 euro. Nie wiadomo jeszcze kiedy Golf trafi na nasz rynek.
W jego wyposażeniu znajdą się m.in. biksenonowe reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja Climatronic, sportowe fotele obszyte skórzaną tapicerką Vienna Cool Leather i pedały ze stali nierdzewnej.
Podczas Chicago Auto Show 2013 Volkswagen pokazał dwie odmiany Golfa VI GTI. Wolfsburg Edition i Driver's Edition trafią na rynek Stanów Zjednoczonych odpowiednio w 1. i 2. kwartale tego roku. Pożegnalne wersje będą dostępne jedynie w nadwoziach 5-drzwiowych i z 3 lakierami: białym Candy White, czarnym Deep Black i szarym Carbon Steel Gray.
Volkswagen Golf VI GTI Wolfsburg Edition powstanie w liczbie 2000 sztuk. Auto jest wyposażone w 18-calowe felgi Laguna, dywaniki z czerwonymi przeszyciami i gałką zmiany biegów w kształcie piłeczki golfowej. Odmiana z 6-biegową przekładnią manualną została wyceniona na 25 095 dol., a z 6-stopniowym DSG na 26 195 dol.
Produkcja GTI Driver's Edition zostanie ograniczona do 3000 egzemplarzy. Kiedy auto trafi do sprzedaży, będzie kosztowało 30 795 dol. (skrzynia manualna) lub 30 795 dol. (DSG). Poza wyposażeniem z Wolfsburg Edition limitowany Volkswagen Golf dostanie nawigację satelitarną oraz szyberdach.
Dodatkowo każdy nabywca Wolfsburg Edition lub Driver's Edition otrzyma specjalny zestaw, w którego skład wejdą np. certyfikat autentyczności, czapeczka i łańcuszek do kluczy.