Grupa PSA będzie produkować samochody dostawcze w Gliwicach od 2021 roku
Francuska Grupa PSA, w skład której wchodzą cztery duże marki Citroën, Peugeot, Opel i Vauxhall wraz z końcem 2021 roku uruchomi produkcję dużych samochodów dostawczych w Gliwicach. Będą to zupełnie nowe pojazdy opracowane bez udziału producenta zewnętrznego.
09.05.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auta powstaną na platformie opracowanej przez Francuzów i będą autorskim projektem PSA. Do tej pory modele Citroën Jumper oraz Peugeot Boxer były dziełem Włochów. Bazowały bowiem na Fiacie Ducato. Z kolei ich konkurent Opel Movano, to nic innego jak Renault Master. Wraz z końcem 2021 roku to się zmieni.
Samochody nowej generacji będą produkowane w polskiej fabryce w Gliwicach, gdzie do tej pory montowano Astrę i Cascadę. Potwierdziliśmy, że wszystkie modele czterech marek będą wyjeżdżały z polskiej fabryki.
– Ta dobra wiadomość dla Gliwic jest dowodem na to, że nasz program wzorcowego zakładu, Excellent Plant Program, jest realizowany we wszystkich europejskich lokalizacjach z wykorzystaniem synergii i wydajności. Wydajność przemysłowa będzie czynnikiem decydującym dla realizacji naszych ambicji względem rynku samochodów dostawczych, gwarantując klientom najlepszą ofertę naszych wszystkich marek w tym segmencie – powiedział Yann Vincent, wiceprezes ds. produkcji i łańcucha dostaw Groupe PSA.
– Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych. Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA.
Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów. Inwestycja ma na celu zapewnienie zdolności produkcyjnych do 100 000 dużych samochodów dostawczych rocznie.