Jumper, Ducato i Boxer - dostawcze trojaczki po faceliftingu

Najpopularniejsze samochody dostawcze na naszym rynku przeszły znaczny facelifting. Co nowego pojawiło się we francusko-włoskiej rodzinie dostawczaków?

Jumper, Ducato i Boxer - dostawcze trojaczki po faceliftingu
Marcin Łobodziński

24.04.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zacznijmy od tego, że w tej rodzinie bestsellerem jest Fiat Ducato, który na wielu rynkach europejskich króluje w tym segmencie. Sprzedano już 2,6 mln egzemplarzy tego modelu, licząc wszystkie jego generacje. Jego kuzyni z Francji, czyli Citroën Jumper i Peugeot Boxer, cieszą się nieco mniejszą popularnością. Wszystkie trzy auta przeszły poważny facelifting. Zmieniono również nieco w technice najpopularniejszych samochodów dostawczych w Europie.

Pod względem stylistyki cała trójka zmieniła się na plus, choć różnice są nieznaczne. Fiat wygląda najbardziej dynamicznie i drapieżnie, Citroën zdecydowanie łagodniej (przez szerokie listwy z charakterystycznym logo producenta). Peugeot plasuje się pośrodku. Otrzymał nieco inny grill z chromowaną obwódką i jako jedyny ma logo na masce silnika. Wszystkie auta wyposażono w światła LED.

Obraz

Poddano je również licznym modyfikacjom mającym na celu podniesienie poziomu komfortu pracy kierowcy i bezpieczeństwa. Przetestowano je na dystansie 4 milionów kilometrów w różnych warunkach atmosferycznych i drogowych. Dzięki testom nie tylko sprawdzono ich niezawodność, ale także zaprojektowano od nowa całą kabinę.

Producenci obiecują bardzo wygodny fotel o regulowanej w zależności od wagi kierowcy sprężystości oraz niezwykle funkcjonalną deskę rozdzielczą. Jej cechą charakterystyczną i wyróżniającą tę trójkę na tle konkurencji ma być wielofunkcyjny uchwyt urządzeń mobilnych, umieszczony na środku wszystkich desek rozdzielczych dostępnych w gamie. Może być on wykorzystany jako uchwyt do urządzeń takich jak smartfon, tablet, a także zwykłych notatników.

Obraz

W standardzie jest m.in. ABS, ESP, wspomaganie awaryjnego hamowania, poduszka powietrzna kierowcy oraz elektryczne sterowane szyby. Za dopłatą można zyskać znacznie więcej. W samochodzie znajdzie się system Load Adaptative Control (dostosowujący działanie układu ESP w zależności od obciążenia samochodu i rozmieszczenia ładunku), układ AFIL (system informujący o przekroczeniu linii poziomych na jezdni), DSG (system kontroli ciśnienia w oponach), dwie boczne poduszki powietrzne, dwie poduszki kurtynowe i poduszka po stronie pasażera. Ponadto system Hill Assist (asystent pokonywania wzniesień), Grip Control (inteligentny system kontroli trakcji przydatny na śliskiej nawierzchni), dodatkowa funkcja HDC (kontrola prędkości zjazdu), programowany tempomat i ogranicznik prędkości, wspomaganie parkowania tyłem, kamera cofania z funkcją overlays, zmienne oraz elektryczne wspomaganie kierownicy.

Obraz

Najistotniejsze z punktu widzenia potencjalnego klienta są jednak walory transportowe takich pojazdów. Pod tym względem opisywane dostawczaki też mają się wyróżniać. Citroën Jumper, Fiat Ducato i Peugeot Boxer mogą pochwalić się największą szerokością podłogi przedziału ładunkowego mierzoną między nadkolami oraz największą szerokością przestrzeni ładunkowej, wynoszącą 1,87 m. Do przedziału ładunkowego najdłuższej odmiany nadwoziowej można załadować przedmioty o długości aż 4,07 m. Drzwi najwyższej wersji najdłuższej odmiany mają 2,03 m wysokości, a boczne przesuwane mają szerokość 1,25 m. Najmniejsza z ośmiu oferowanych odmian nadwoziowych ma przestrzeń ładunkową o pojemności 8 m3, a największa ponad dwukrotnie większą (17 m3). Samochody będą dostępne z trzema rozstawami osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m), w trzech wersjach wysokości nadwozia (2,25 m, 2,52 m i 2,76 m) i trzech wersjach jego długości (4969 mm, 5413 mm, 5998 mm, 6363 mm), co daje łącznie 8 konfiguracji. Ładowność wynosi od 2,8 do 4 ton.

Obraz

By ułatwić załadunek, zastosowano pneumatycznie regulowane zawieszenie tylnej osi. W samochodach wyposażonych w to rozwiązanie wysokość można regulować w zakresie 7 cm, a wysokość progu załadunkowego wynosi minimum 49,3 cm. Umożliwia ono również utrzymywanie stałego położenia nadwozia niezależnie od stopnia obciążenia oraz zwiększa komfort jazdy. Sterowanie układem umieszczone jest na desce rozdzielczej. Samochód wraca do standardowego ustawienia z chwilą przekroczenia prędkości 20 km/h.

Francuskie auta będą sprzedawane z jednym z sześciu silników wysokoprężnych o mocy od 110 KM do 177 KM, Ducato ma mieć najmocniejszy silnik o mocy 180 KM. Standardem w najmocniejszej wersji będzie zmienna siła wspomagania kierownicy. Za dopłatą będzie można korzystać z automatycznej skrzyni biegów Comfort Matic.

Samochody zostaną zaprezentowane w połowie maja, a do sprzedaży trafią już w drugim kwartale tego roku.

Citroën Jumper / Fiat Ducato / Peugeot Boxer - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/23]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (8)