Grupa Chryslera rośnie, Chrysler maleje
Koncern Chryslera będący obecnie własnością Fiata, opublikował swoje dane sprzedażowe z kwietnia na rynku Stanów Zjednoczonych. Co ciekawe, cała amerykańska Grupa Chryslera zyskała, podczas gdy Chrysler jako marka stracił klientów.
02.05.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Koncern Chryslera będący obecnie własnością Fiata, opublikował swoje dane sprzedażowe z kwietnia na rynku Stanów Zjednoczonych. Co ciekawe, cała amerykańska Grupa Chryslera zyskała, podczas gdy Chrysler jako marka stracił klientów.
W kwietniu tego roku na rynku Stanów Zjednoczonych koncern Chryslera sprzedał łącznie 156 698 samochodów. Jeep, Dodge, Ram czy Fiat mają w tym z roku na rok coraz większy udział, a doskonałym świadectwem tego jest fakt, że wszystkie te marki w kwietniu 2013 sprzedały więcej aut niż w kwietniu 2012.
Największy wzrost, bo na poziomie aż 49% odnotował Ram, producent pick-upów i samochodów użytkowych. Najlepiej ze wszystkich aut tej marki poradził sobie Ram Cargo Van, którego sprzedaż udało się zwiększyć o 110%.
Nieźle radzą sobie także Dodge Durango i Jeep Grand Cherokee. SUV-y poprawiły swój zeszłoroczny rezultat odpowiednio o 65 i 27%. Łącznie Dodge sprzedał w kwietniu o 18% więcej aut niż w roku ubiegłym. Marka zawdzięcza to także wprowadzeniu na rynek Darta, który z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz większą popularność.
Co ciekawe, nawet Fiat w Stanach Zjednoczonych sprzedał o 1% więcej aut, przy czym 22% wzrostu odnotował model 500 Abarth. Najgorzej z całego koncernu poszło Chryslerowi, którego wyniki sprzedażowe spadły aż o 13%. Tylko model Town&Country poprawił swój zeszłoroczny wynik. Łącznie koncern Chryslera zwiększył sprzedaż o 11%, Włosi będą się uśmiechać.
Źródło: Carscoops