Golf R & Scirocco R - już w naszych salonach!
Od dawna się o nich wspominało. Wspominało się również często. Chodzi o "sportowe auta dla mas". Volkswagen informuje o salonowym debiucie swoich dwóch rodzynków spod litery "R" - Golfa i Scirocco.
02.12.2009 | aktual.: 02.10.2022 19:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od dawna się o nich wspominało. Wspominało się również często. Chodzi o "sportowe auta dla mas". Volkswagen informuje o salonowym debiucie swoich dwóch rodzynków spod litery "R" - Golfa i Scirocco.
Sportowe wersje Golfa R i Scirocco R są już dostępne w ofercie polskich salonów Volkswagena. Golf R o mocy 270 KM dzięki nowoczesnemu silnikowi TSI z turbodoładowaniem spala jedynie 8,5 litra, czyli o 2,2 litra (21%) mniej niż jego poprzednik. Wynik całkiem zacny. Choć o wielkim eco nie można tutaj mówić.
Zamiast silnika sześciocylindrowego montowanego dotychczas w modelach R z tego segmentu, zastosowano tutaj czterocylindrowy, dwulitrowy silnik TSI. Golf R z napędem na 4 koła (350Nm między 2500 a 5000 obr./min) przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy (Golf R z DSG: 5,5 sekundy) i osiąga - ograniczoną elektronicznie - prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. Cena zaczyna się od 133 040 zł. Dużo? Mało? Chyba konkurencyjnie.
Scirocco R jest według mnie jeszcze ciekawszą propozycją. Szczególnie jeżeli nie zależy Wam tak bardzo na funkcjonalności, a większą wagę przywiązujecie do stylistyki. Silnik 2.0 TSI o mocy 265 KM (gdzie podziało się te 5 rumaków?), napęd niestety tylko na przednie koła, charakterystyczny wygląd i ekskluzywne wyposażenie. Spala średnio 8 litrów (z automatem DSG) na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla 187 g/km, co jest niezłą wartością dla samochodu o takich osiągach i potrafiącego śmigać do 250 km/h. Cena najmocniejszego Scirocco zaczyna się od 122 740 zł.
Oba modele w swoich najmocniejszych wersjach mają bogate wyposażenie standardowe. Wyposażone są m.in. w reflektory bi-ksenonowe, klimatyzację elektroniczną, sportowe, 18” obręcze ze stopu metali lekkich Talladega, multifunkcyjną, sportową kierownicę oraz pakiet „czujnik deszczu” i komputer pokładowy MFA Plus.
Dla tych klientów, którzy cenią usportowione kształty nadwozia i wnętrze utrzymane w duchu modeli R, a jednocześnie chcieliby mieć samochód z silnikiem wysokoprężnym o trochę mniejszej mocy lub benzynowym specjaliści z Volkswagen Individual stworzyli wersje wyposażenia R-Line, które dla mnie są dorabianiem sobie... sami wiecie czego.
Ale nadmienić warto, że w ofercie dostępne są zarówno Golf R-Line jak i Scirocco R-line.