GM i PSA opracują razem trzy nowe płyty podłogowe
GM i PSA Peugeot Citroën zawarły ostateczne porozumienie w sprawie konstrukcji trzech zupełnie nowych architektur, na których bazować będą samochody z segmentu B i C.
21.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pierwsza platforma określana jest jako "ulepszona platforma segmentu B dla aut z niską emisją CO2". Drugą płytą podłogową będzie platforma dla małych MPV, również należących do segmentu B. Z powyższych rozwiązań oba koncerny mają korzystać w podobnym stopniu. Ostatnia zaplanowana konstrukcja to płyta podłogowa dla MPV (Opel/Vauxhall) oraz crossoverów (Peugeot) z segmentu C.
Pierwsze samochody opierające się na nowym rozwiązaniu mają zadebiutować w 2016 roku. Jak obiecują producenci, modele poszczególnych marek mają się od siebie znacznie różnić i zachować własne DNA.
Wspomina się również, że GM i PSA zamierzają współpracować także przy konstrukcji mocnych silników benzynowych wywodzących się od 3-cylindrowców z serii EB.
Źródło: WCF