Genewa 2009: Hyundai i20, wersja 3‑drzwiowa

Jaki hatchback wygląda lepiej? 3-drzwiowy czy 5-drzwiowy? Właściwie zależy to od zapotrzebowań właściciela. Badania pokazują jednak, że w USA klienci starają się raczej unikać 5-drzwiowych hatchbacków (złe doświadczenia z przeszłości?), podczas gdy w Europie sytuacja wygląda zupełnie odwrotnie. Hyundai woli jednak być przezornym i do 5-drzwiowego modelu i20 postanowił dodać wersję 3-drzwiową, która dopiero co zadebiutowała na targach w Genewie.

Mateusz Gajewski

04.03.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jaki hatchback wygląda lepiej? 3-drzwiowy czy 5-drzwiowy? Właściwie zależy to od zapotrzebowań właściciela. Badania pokazują jednak, że w USA klienci starają się raczej unikać 5-drzwiowych hatchbacków (złe doświadczenia z przeszłości?), podczas gdy w Europie sytuacja wygląda zupełnie odwrotnie. Hyundai woli jednak być przezornym i do 5-drzwiowego modelu i20 postanowił dodać wersję 3-drzwiową, która dopiero co zadebiutowała na targach w Genewie.

Hyundai i20 at 2009 Geneva Motor Show

Firma twierdzi, że nowa wersja przeznaczona jest "dla profesjonalistów bez dzieci". Czyżby więc rynkowe badania Hyundaia wskazywały na to, że osoby bezdzietne kupują 3-drzwiowe auta? Prawdopodobnie firma powinna się zastanowić nad ulepszeniem swoich badań, niemniej jednak coś w tym jest - wiadomo wszakże, że im mniej drzwi tym trudniej "wpakować się" na tylną kanapę.

Nowy i20 będzie oferowany z takimi samymi pakietami wykończeniowymi jak wcześniejsza wersja: Classic, Comfort i Style. Pod maską warto zwrócić uwagę na silnik Kappa o pojemności 1,2-litra. Produkuje on zaledwie 78KM, jednak potrzebuje średnio tylko 5,2 litra aby przejechać 100km. Emisja dwutlenku węgla wynosi 124g na kilometr, co nie jest wynikiem najlepszym (pojazdy Hyundaia spełniają normę emisji spalin Euro IV, podczas gdy większość konkurencyjnych aut załapuje się już do lepszej kategorii Euro V).

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)