Futurystyczne opony Bridgestone
Bridgestone zaprezentował nowy rodzaj opon. Pomysł japońskiego producenta nie jest podobny ani do ogumienia pełnego, ani szeroko stosowanego w samochodach pneumatycznego. Nawiązuje natomiast do rozwiązań zaprezentowanych kilka lat temu przez Resilient Technologies.
10.12.2011 | aktual.: 30.03.2023 12:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Projekt opony przyszłości opiera się na układzie skierowanych w przeciwnych kierunkach warstw sprężystych ramion (przypominających szprychy) łączących czoło opony z piastą.
Takie rozwiązanie umożliwia pominięcie niezbędnej w przypadku opon pneumatycznych obręczy, cechuje się wysoką odpornością na uszkodzenia, wyeliminowaniem problemu przebicia oraz mniejszymi oporami toczenia, a co za tym idzie niższym zużyciem paliwa.
Wiele pytań pozostaje jednak bez odpowiedzi. Jak taki typ opon sprawowałby się przy wysokich prędkościach? Czy wdrożenie tego typu rozwiązania ze względu na inną charakterystykę nie pociąga za sobą zmian w konstrukcjach zawieszenia? Jak miałaby wyglądać sprawa normalizacji piasty opony i połączenia piasta-półoś?