Forza Italia! – Wheelsandmore 458 Italia Stage I (2011)
Wheelsandmore przymierzało się do małego Ferrari już wcześniej, ale była to przymiarka felg. Teraz tuner oprócz kół daje więcej, jak wskazuje jego nazwa.
16.02.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Włoski sportowiec ma pod maską krótkoskokowy silnik V8 o objętości skokowej 4,5 l. Najwyższej klasy jednostka napędowa wytwarza moc 570 KM przy 9000 obr./min (!) i maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 6000 obr./min. Współpracujący z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią biegów silnik przekazuje moc na tylne koła.
Ważące nieco ponad 1540 kg Ferrari przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,50 s, a od 0 do 200 km/h – w 10,60 s. Italia osiąga prędkość 331 km/h (w katalogach napisano: „Powyżej 325 km/h).
W styczniu prezentowałem, co zrobiło z Italią Oakley Design, a teraz czas na niemieckie Wheelsandmore.
Sztandarowym produktem tunera są oczywiście felgi. Do tego Ferrari firma proponuje montaż felg 6Sporz[sup]2[/sup] o średnicy 21”. Z przodu mają one szerokość 9,0”, a z tyłu aż 12,5”. Przekaz mocy z kół na asfalt gwarantują opony marki Hankook. Na osi przedniej mają one rozmiar 245/30 R 21, a na tylnej 345/25 R 21.
Zainteresowani tuningiem wnętrza wozu mogą zwrócić się do Wheelsandmore ze swoimi życzeniami, a tuner z chęcią je spełni – o ile będą w granicach rozsądku.
Centralnie zamontowane serce 458 Italii otrzymało zmienione kolektory wylotowe i układ wydechowy z klapami. Tuner wspomina o dokładnym zaizolowaniu termicznym wydechu – wiemy dobrze, dlaczego o tym Wheelsandmore napisało. Niemcy przeprogramowali także centralną jednostkę sterującą.
Tak przygotowany motor może się pochwalić mocą 620 KM i momentem obrotowym na poziomie 670 Nm. Przerobione Ferrari przyspiesza teraz do 100 km/h w zaledwie 3,32 s. Prędkość maksymalna jeszcze nie jest znana.
Firmie Oakley Design przybył konkurent w postaci Wheelsandmore, a niedługo być może pojawi się Italia zrobiona przez Edo Competition i europejskiego speca od tuningu Ferrari – Noviteca. Trzeba też pamiętać, że za oceanem budowane jest 1000-konne auto przez Underground Racing.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 620 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 137,81 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 670 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
- Koła tylne: 12,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
- Opony przednie: 245/30 R 21
- Opony tylne: 345/25 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1540 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,48 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
- Długość: 4527 mm
- Szerokość: 1937 mm
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,32 sblock position=\inside8244/block
Źródło: topspeed