Ford założy nową markę na rynku chińskim
Rynek chiński to dla wszystkich producentów ogromna szansa na zwiększenie sprzedaży oraz dochodów. Niestety jest to też bardzo wymagający teren. Specjalnie na jego potrzeby Honda, Nissan oraz Volkswagen przygotowują nowe marki. Teraz tym tropem idzie także Ford.
13.10.2011 | aktual.: 12.10.2022 16:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rynek chiński to dla wszystkich producentów ogromna szansa na zwiększenie sprzedaży oraz dochodów. Niestety jest to też bardzo wymagający teren. Specjalnie na jego potrzeby Honda, Nissan oraz Volkswagen przygotowują nowe marki. Teraz tym tropem idzie także Ford.
Żeby móc sprzedawać samochody na rynku chińskim, producenci spoza kraju rejestrują spółki typu joint venture z firmą będącą zarejestrowaną na terenie Chin oraz tworzą nowe marki, pod którymi sprzedawane są najczęściej modele dostępne w Europie przed paroma laty, po drobnych zmianach stylistycznych.
Ford do współpracy zaprosił chińskie przedsiębiorstwo Chang'an Automobile oraz Mazdę, która w 2006 roku kupiła 15% udziałów w amerykańsko-chińskiej spółce. Współpraca pomiędzy Chang'an a amerykańskim producentem rozpoczęła się w 2001 roku. Później Ford wprowadzał na rynek chiński takie modele, jak: Fiesta, Focus, który służył nawet w tamtejszej policji, Edge oraz Mondeo.
Nowa marka oraz biznesowe porozumienie ma pomóc Fordowi dogonić koncern General Motors, który na rynku chińskim sprzedaje 2 miliony aut rocznie, prawie czterokrotnie więcej od Forda. Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą sprzedawane nowe auta amerykańskiego producenta.
Źródło: Autoblog