Ford Transit z dmc 5 ton to już nie tylko auto dostawcze. Może być lekką ciężarówką
Ford prezentuje model Transit w wersji z dopuszczalną masą całkowitą 5000 kg. To wyjątkowy model, który zaspokoi potrzeby przewoźników potrzebujących kompaktowej ciężarówki opartej na podzespołach pojazdu dostawczego.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
5-tonowy Transit ma wzmocnione zawieszenie i hamulce, a także układ napędowy HD. Podwozie ma zmienione piasty, koła i szersze tylne opony, a także nowe hamulce o większej skuteczności na tylnej osi. Wersje zabudowane otrzymały wzmocnienie górnej części nadwozia i osprzęt pomocniczy, pomagający w utrzymaniu większego ładunku.
Transit po raz pierwszy w Europie dostępny będzie ze wzmocnioną tylną osią o maksymalnym nacisku 3500 kg, stosowaną już na rynku północnoamerykańskim.
To największa pod względem dmc wersja Transita w historii Forda. Przy dmc rzędu 5 ton, ładowność wynosi 2347 kg w wersji furgon i 2558 kg w odmianie do zabudowy. Ford celuje w klientów zainteresowanych transportem ciężkim w sektorze usług komunalnych i budownictwie (np. wywrotka, dźwig). To także baza do modyfikacji dla służb (policyjne auto dostawcze lub karetka) lub transportu publicznego (np. minibus).
Auto w tej wersji jest wyposażone w 170-konny silnik 2.0 EcoBlue o pojemności 2.0 l. Maksymalny moment obrotowy to 405 Nm. Wszystkie odmiany mają tylny napęd i bliźniacze koła. Do wyboru jest przekładnia manualna i 10-biegowy automat.
Pojazdy dostępne będą w europejskiej sieci dilerów Forda pod koniec listopada.