Ford Transit z dmc 5 ton to już nie tylko auto dostawcze. Może być lekką ciężarówką
Ford prezentuje model Transit w wersji z dopuszczalną masą całkowitą 5000 kg. To wyjątkowy model, który zaspokoi potrzeby przewoźników potrzebujących kompaktowej ciężarówki opartej na podzespołach pojazdu dostawczego.
01.10.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
5-tonowy Transit ma wzmocnione zawieszenie i hamulce, a także układ napędowy HD. Podwozie ma zmienione piasty, koła i szersze tylne opony, a także nowe hamulce o większej skuteczności na tylnej osi. Wersje zabudowane otrzymały wzmocnienie górnej części nadwozia i osprzęt pomocniczy, pomagający w utrzymaniu większego ładunku.
Transit po raz pierwszy w Europie dostępny będzie ze wzmocnioną tylną osią o maksymalnym nacisku 3500 kg, stosowaną już na rynku północnoamerykańskim.
To największa pod względem dmc wersja Transita w historii Forda. Przy dmc rzędu 5 ton, ładowność wynosi 2347 kg w wersji furgon i 2558 kg w odmianie do zabudowy. Ford celuje w klientów zainteresowanych transportem ciężkim w sektorze usług komunalnych i budownictwie (np. wywrotka, dźwig). To także baza do modyfikacji dla służb (policyjne auto dostawcze lub karetka) lub transportu publicznego (np. minibus).
Auto w tej wersji jest wyposażone w 170-konny silnik 2.0 EcoBlue o pojemności 2.0 l. Maksymalny moment obrotowy to 405 Nm. Wszystkie odmiany mają tylny napęd i bliźniacze koła. Do wyboru jest przekładnia manualna i 10-biegowy automat.
Pojazdy dostępne będą w europejskiej sieci dilerów Forda pod koniec listopada.