Ford ogranicza produkcję Fiesty z powodu spadku popytu w Wielkiej Brytanii

Fiesta to najpopularniejsze nowe auto na Wyspach, choć niebawem może się to zmienić. Popyt na miejski model Forda spada. Do tego stopnia, że w niemieckiej fabryce podjęto decyzję o zmniejszeniu wolumenu produkcyjnego.

Fiesta jest najchętniej kupowanym autem w Wielkiej Brytanii.
Fiesta jest najchętniej kupowanym autem w Wielkiej Brytanii.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

14.02.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ford Fiesta jest stałym elementem brytyjskiego krajobrazu. Aż dziwne, że nie drukują go na pocztówkach tak, jak czerwonych budek telefonicznych, czy strażników z pałacu Buckingham. Niestety popyt na ten model sukcesywnie maleje, co odczuła nawet niemiecka fabryka w Kolonii. Z powodu spadającej liczby klientów zakład postanowił zmniejszyć produkcję.

Choć styczniowy spadek jest w dużej mierze wynikiem Brexitu i wynikającego z niego zamieszania na brytyjskim rynku, stopniowe odchodzenie klientów od typowych pojazdów segmentu B nie powinno dziwić. Wielka Brytania, jako drugi największy motoryzacyjny rynek w Europie, również zaczyna ulegać modzie na SUV-y i crossovery, przyczyniającej się do spadku zainteresowania typowymi autami miejskimi.

Fabryka Forda w Kolonii dziennie produkuje 1150 Fiest. Dokładnie o taką wartość ograniczono produkcję, zmniejszając liczbę tygodniowych zmian z 5 na 4. Jak donosi magazyn "Automotive News Europe", taki ruch pośrednio dotknie nawet 2200 pracowników, którzy teraz będą mieć mniej obowiązków. Jak na razie jednak nie słychać o ewentualnych cięciach etatów.

By wyciągnąć dokładniejsze wnioski, potrzebna będzie wnikliwa analiza kolejnych miesięcy 2020 roku. Być może brytyjska sprzedaż, która w styczniu zmalała łącznie o 7,3 proc., niebawem powróci do pierwotnej wartości. Na razie jest jednak zbyt wcześnie, by ocenić przyszłość tamtejszego rynku motoryzacyjnego.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (8)