Ford Explorer wraca do Polski. Cena jest wysoka, bo występuje tylko w topowej wersji
Amerykański SUV wraca do oficjalnej sprzedaży w Polsce ku uciesze osób ceniących sobie luźny styl zza Oceanu i spore gabaryty samochodów. Ford Explorer zaspokaja także potrzeby ekologów, bo hybrydowy napęd pozwala jeździć nawet bezemisyjnie. Ford wreszcie podał oficjalny cennik samochodu.
07.04.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowy Ford Explorer startuje z poziomu 366 tys. zł, jest napędzany 3-litrowym silnikiem EcoBoost V6 oraz wspomagany jednostką elektryczną, co razem daje kierowcy maksymalnie 457 KM mocy, przyspieszenie do setki w czasie 6,0 s, a spalanie na dystansie 100 km ma wynieść ok. 3 l, oczywiście z wykorzystaniem energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorze.
Ceny wersji wyposażenia Forda Explorera:
- ST-Line - od 366 000 zł
- Platinum - od 367 500 zł
Ford nie rozdrabniał się w kwestii wersji napędu i wyposażenia. Choć globalnie auto występuje w pięciu wersjach układów napędowych (od 305 do 457 KM) i m.in. specyfikacji ST, to w Polsce można zamawiać jedynie najmocniejszy wariant hybrydowy plug-in. Dostępne są tylko dwa różniące się warianty wyposażenia, choć cenowo bardzo do siebie zbliżone.
Wersje wyposażenia Forda Explorera
- ST-Line: podobnie jak w innych modelach, jest to przede wszystkim samochód stylizowany na sportowo. Świadczą o tym zderzaki, progi oraz duże aluminiowe felgi o średnicy 20-cali, lakierowane na czarno. Podobnie wykończono elementy zewnętrzne, które w odmianie Platinum mają chromowy połysk. Bezpłatne są tradycyjne dla tej specyfikacji niebieskie lakiery. Wnętrze jest wykończone skórzaną tapicerką.
- Platinum: bardziej elegancki wariant Forda Explorera, różniący się z zewnątrz przede wszystkim wykończeniami chromowymi. Wnętrze jest wykończone inną tapicerką, choć również skórzaną.
Co ciekawe, jeśli zajrzycie w stare katalogi, to w dziale poświęconym marce Ford znajdziecie pozycję Explorer. Ten stosunkowo prosty samochód terenowy typu SUV był napędzany 4-litrowym benzyniakiem o mocy 204 KM, rozpędzał się do setki w czasie 10,4 s, a producent podawał średnie zużycie paliwa na poziomie 13,3 l/100 km. W 2000 r. kosztował około 155 tys. zł.