Fisker zostanie przejęty przez Dongfeng Motor?
Od jakiegoś czasu w zakładach Fiskera zaczęło się robić niebezpiecznie nerwowo. Karma nie była produkowana przez pół roku z powodu bankructwa firmy A123 Systems dostarczającej litowo-jonowe akumulatory. Teraz pojawiają się kolejni inwestorzy, chcący odkupić markę.
31.03.2008 | aktual.: 10.10.2022 18:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od jakiegoś czasu w zakładach Fiskera zaczęło się robić niebezpiecznie nerwowo. Karma nie była produkowana przez pół roku z powodu bankructwa firmy A123 Systems dostarczającej litowo-jonowe akumulatory. Teraz pojawiają się kolejni inwestorzy, chcący odkupić markę.
Biznesowe media spekulują o tym, że firma Dongfeng Motor Corp zaoferowała 350 milionów dolarów w zamian za 85% udziałów w firmie Fisker. Dongfeng to trzeci chiński koncern produkujący samochody osobowe, ciężarowe oraz autobusy, który może poszczycić się sporym udziałem w rynku.
Dongfeng współpracuje z Hondą, Kią czy Nissanem, produkując na ich licencji odpowiedniki CR-V, Optimy czy Tiidy. Chińska firma nie chce tylko przejmować Fiskera, który ma dość spore problemy, ale także przeprowadzić drobną restrukturyzację.
Chińczycy chcą przenieść produkcję Karmy z Finlandii do swojego kraju. W połączeniu z dodatkową inwestycją mogłoby to doprowadzić do dokończenia prac nad kolejnymi modelami Fiskera. Wbrew pozorom, nie tylko Dongfeng interesuje się kupnem Fiskera.
Poważnym kandydatem jest także Wanxiang Group, czyli spółka, która odkupiła firmę A123 Systems zajmującą się produkcją baterii do Karmy. Sytuacja rozstrzygnie się w ciągu kilku najbliższych miesięcy, sądzę, że potencjalni inwestorzy dadzą Fiskerowi jeszcze trochę czasu, gdyż z dnia na dzień firma będzie w coraz gorszej sytuacji, a wtedy jej wartość będzie spadała.
Źródło: WCF