Filmowy Ford Mustang GT500 wystawiony na aukcję. Mówcie jej Eleanor

Na potrzeby filmu "Gone in 60 Seconds” z 2000 roku powstało w sumie 11 egzemplarzy wyjątkowego Mustanga, z czego większość została rozbita w trakcie kręcenia. Temu autu oszczędzono zniszczeń, a od czasu remontu przejechało zaledwie 90 mil. Zostanie wystawione na sprzedaż 11 stycznia w Kissimmee przez Mecum Auctions.

Poprzedni Ford Mustang GT500 "Eleanor" został sprzedany za 1 mln dolarów
Poprzedni Ford Mustang GT500 "Eleanor" został sprzedany za 1 mln dolarów
Źródło zdjęć: © fot. Mecum Auctions
Filip Buliński

13.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W filmie "Gone in 60 Seconds”, Memphis Raines (grany przez Nicolasa Cage'a) aby spłacić dług swojego brata musiał w bardzo krótkim czasie ukraść 50 niezwykłych i luksusowych aut. Wśród nich był m.in. Ford Mustang GT500, który nazwany został Eleanor. Wszystkie auta, które miały zostać dostarczone otrzymywały imiona, aby nie wzbudzić podejrzeń policji.

Filmowa Eleanor wcale nie była oryginalnym Shelby GT500. Za jej bazę posłużyły zwykłe Mustangi w wersji Fastback. Co więcej, tylko 3 były faktycznie jeżdżącymi egzemplarzami (tzw. hero car).

5,75-litrowe V8 generuje 405 KM
5,75-litrowe V8 generuje 405 KM© fot. Mecum Auctions

Wystawiony Ford Mustang z 1967 roku wyposażony jest w 5,75-litrowe V8 generujące 405 KM, współpracujące z pięciobiegową skrzynią manualną. Na pokładzie znajduje się także instalacja podtlenku azotu, która daje zastrzyk dodatkowych 120 KM. Nie zabrakło oczywiście kultowej gałki zmiany biegów z napisałem "Go Baby, Go”, której szczyt wieńczy czerwony przycisk uruchamiający procedurę wtrysku substancji.

Instalacja podtlenku azotu dodaje 120-konny zastrzyk mocy
Instalacja podtlenku azotu dodaje 120-konny zastrzyk mocy© fot. Mecum Auctions

Wnętrze zdobi lśniąca czarna skóra, drewniana kierownica LaCarra, aluminiowe nakładki na pedały oraz (niestety) nieseryjny obrotomierz. Wyróżnia się także m.in. czerwona klapka z napisem "Nitrous”, która przygotowywała instalację podtlenku azotu do użycia.

Dom aukcyjny zapewnia, że autem można spokojnie poruszać się na codzień
Dom aukcyjny zapewnia, że autem można spokojnie poruszać się na codzień© fot. Mecum Auctions

Co ciekawe, charakterystyczne malowanie Mustanga powstało… przez przypadek. Wstępny projekt naszkicował Steve Stanford, a za jego dopracowanie i wykonanie odpowiadał Chip Foose. Jeden z producentów chciał, żeby filmowy bohater był miał czarny lakier i szare paski. Lakiernik jednak pomieszał kolejność i w ten sposób Eleanor zdobi piękny lakier Pepper Gray z czarnymi paskami.

Legenda głosi, że auto miało być początkowo czarne w szare paski
Legenda głosi, że auto miało być początkowo czarne w szare paski© fot. Mecum Auctions

Samochód przeszedł niedawno renowację w Cinema Vehicle Services, po której przejechał zaledwie 90 mil (ok. 144 km). W liście modyfikacji mechanicznych możemy znaleźć m.in. aluminiowe głowice, układ dolotowy Edelbrock, układ wydechowy Magnaflow z wyjściem na boki przed tylnymi kołami, sportowe zawieszenie, tarczowe hamulce Wilwood oraz wspomaganie kierownicy.

Za bazę do budowy filmowych GT500 posłużyły zwykłe Mustangi Fastback
Za bazę do budowy filmowych GT500 posłużyły zwykłe Mustangi Fastback© fot. Mecum Auctions

Prognozowana cena nie została podana, jednak na jednej z aukcji w 2013 roku pojazd został sprzedany za 1 mln dolarów (ok. 3,89 mln zł). Oprócz Eleanor, na sprzedaż wystawiony został także m.in. Ford Mustang z 1968 roku, którym Steve McQueen jeździł w filmie "Bullit"

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/24]
Komentarze (12)