Fiat Tipo Cross doczekał się wersji kombi. W końcu
Bojowo wyglądające kombi ze zwiększonym prześwitem i dodatkowymi osłonami nadwozia zyskują na popularności. Przykładem może być Octavia Scout, Golf Alltrack czy Focus Active. Teraz dołącza do nich prostsza i pewnie tańsza propozycja — Tipo Cross SW.
11.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dotychczas Fiat Tipo Cross był dostępny wyłącznie jako hatchback mogący rywalizować z Kią Xceed, Mazdą CX-30 czy wspomnianym już Fordem Focusem Active. Fiat jednak w końcu zdecydował się na praktyczniejsze wydanie SW, w którym połączył "terenowe" cechy z nadwoziem kombi.
Dzięki temu włoski kompakt w końcu może rzuci rękawicę grupie Volkswagena. Może nie dosłownie, gdyż jest oczywiście propozycją o bardziej budżetowym charakterze. Niewykluczone jednak, że wiele osób potraktuje fiata jako tańszą alternatywę dla segmentu obstawionego przez droższych graczy.
Tipo Cross SW wyróżnia się 17-calowymi felgami, czarnymi osłonami nadkoli i prześwitem zwiększonym o 7 cm w stosunku do standardowego Tipo SW. Rozstaw osi jest ten sam co w zwykłych kombi — wynosi 2638 mm, a długość to 4583 mm — o 197 mm więcej niż w hatchbacku. Większy jest też bagażnik — dokładnie o 110 litrów.
Na oficjalną specyfikację trzeba jeszcze poczekać, ale nie jest tajemnicą, że bazę stanowi benzynowe 1.0 o mocy 100 KM. Będzie też diesel — 1.6 Multijet o mocy 130 KM. Zgodnie z zapowiedziami, gamę uzupełni również miękka hybryda. Najbardziej zagadkową kwestią pozostają natomiast ceny.
Za wersję Cross z nadwoziem typu hatchback trzeba wyłożyć 90 100 zł. Kombi będzie zapewne nieco droższe. Szczegóły powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach. Co ciekawe, w cenniku pojawi się również specjalna edycja RED. W jej wnętrzu znajdziemy materiały pochodzące z recyklingu. Przewidziano też specjalną kolorystykę. Do wyboru poza czerwonym także czerń, biel i szarość. Więcej szczegółów powinniśmy poznać niebawem.