Fiat Nuova Panda - czas zmienić legendę
Fiat jest gotowy na zastąpienie Pandy nowym modelem. Auto ma podbić miasta i jeszcze bardziej wywindować sprzedaż włoskiego koncernu.
30.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pierwsza generacja Pandy została zaprezentowana w 1980 roku, druga 23 lata później. Teraz przyszła kolej na trzecią generację. Żeby podkreślić jej odrębność od poprzedniczki, ale jednocześnie nie zerwać z tradycją, Fiat zdecydował nazwać auto Nuova Panda. Samochód jest większy od obecnej Pandy - mierzy 3650 mm, jest szeroki na 1640 mm i wysoki na 1550 mm. Dzięki tym zmianom Nuova Panda ma oferować więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu.
Wygląd zewnętrzny małego Fiata jest o wiele bardziej nowoczesny od drugiej generacji. Czerpie z niej jedynie pionowe ustawienie tylnych świateł i dość sporą przednią szybę. Również wnętrze przeszło fundamentalne zmiany. Całość wykonana jest z o wiele lepszych materiałów. Zachowano wysoko umieszczoną dźwignię zmiany biegów i kształt konsoli centralnej.
Panda ma w standardzie ABS i cztery poduszki powietrzne. Z przodu wykorzystano kolumny McPhersona, z tyłu jest belka skrętna, ale Fiat zapowiada, że zastanawia się nad zmianami w zawieszeniu. Póki co pod maską pojawi się sześć jednostek do wyboru. Gama rozpoczyna się od silników TwinAir 0,9 litra o mocy 65 i 85 KM. Dostępny będzie również silnik 1,2 69 KM oraz 1,3 Multijet. Pojawią się również silniki 0,9 turbo z CNG i 1,2 z LPG.
Wszystkie jednostki będą dostępne z pięciobiegową skrzynią manualną. W późniejszym terminie pojawi się także półautomatyczna skrzynia Dualogic. W 2012 roku do Pandy trafi także system podobny do volkswagenowskiego autopilota, ale póki co niewiele o nim wiadomo. Nuova Panda będzie dostępna w trzech poziomach wyposażenia, dziesięciu kolorach nadwozia i czterech wersjach wnętrza. Produkcja rozpocznie się w listopadzie w Neapolu.
Źródło: Carscoop