Fiat Avventura - kropka na wakacjach
Terenowa odmiana Punto to niekoniecznie to nad czym powinien pracować Fiat. Włoski producent zdecydował się jednak zbudować podwyższoną wersję Kropki a efekty okazały się nad wyraz interesujące.
07.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Włosi lubią zaskakiwać. Fiat, od którego wszyscy oczekiwali przede wszystkim powrotu do klasy średniej i odświeżenia Bravo nie chce dać się podporządkować opinii publicznej. Przy okazji trwającego w Indiach Delhi Auto Expo producent z Turynu zaprezentował crossovera zbudowanego na bazie modelu Punto.
Jeżeli Fiat w dalszym ciągu nie planuje słuchać opinii mediów to ja daję producentowi zielone światło. Zaprezentowany na targach model Avventura wyszedł Włochom naprawdę dobrze. Oczywiście wprawne oko już przy pierwszym spotkaniu zauważy pokrewieństwo z Punto ale mimo wszystko nie powinno ono przeszkadzać.
Największą zmianą względem włoskiej Kropki jest oczywiście przód samochodu. Reflektory teraz zachodzą prawie pod samą szybę a wlot powietrza został zmniejszony aby utrudnić dostawanie się pyłu i brudu do komory silnika. Całość dopełnia komplet szarych plastikowych zderzaków, które sprawiają, że to auto wygląda jakby rzeczywiście było gotowe na wyruszenie w teren.
O jeździe Avventurą poza utwardzonymi drogami można jednak zapomnieć. Choć samochód ma podniesione o 200 mm zawieszenie to próżno w nim szukać napędu na 4 koła czy choćby porządnego ogumienia. Nadal mamy do czynienia z autem miejskim, którym po prostu można zaparkować poza wybetonowanym parkingiem bez obawy przed zarysowaniem lakierowanego zderzaka.
Pod maską raczej nie będzie fajerwerków, wiele wskazuje na to, że Avventura trafi tylko na rynek Indyjski gdzie najmocniejsze obecnie silniki napędzające Punto to 1,3 Multijet o mocy 90 KM oraz wprowadzony ostatnio benzynowy 1,4 legitymujący się mocą o 3 KM większą.