Ferrari 812 w pikantnym wydaniu od Novitec Rosso. Tak się tuninguje superauta
Dobra wiadomość dla wszystkich polskich właścicieli kosztującego około 2 mln złotych Ferrari 812 Superfast. Od teraz ich seksowne i szybkie superauto może być jeszcze seksowniejsze i szybsze. Podziękowania mogą przesyłać do Stetten, gdzie znajduje się firma Novitec Rosso.
23.01.2019 | aktual.: 28.03.2023 12:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Popularność tuningu samochodów jest łatwa do zrozumienia. Któż w końcu nie chciałby, żeby jego BMW czy Golf wyróżniały się na ulicy bardziej charakternym wyglądem i dawały trochę więcej satysfakcji z prowadzenia. Trudniej natomiast wyobrazić sobie, jak można poprawić takie bóstwa motoryzacji jak auta Ferrari. Dokładnie tym trudni się działająca już od trzydziestu lat niemiecka firma Novitec. Właśnie pokazała swoje najnowsze dzieło: zestaw modyfikacji do flagowego produktu Maranello, Ferrari 812 Superfast.
812 pełni obecnie rolę najszybszego i najbardziej ekskluzywnego w gamie seryjnych modeli włoskiego producenta. Zaprojektowane przez Flavio Manzoniego GT (lub berlinetta, jak tradycyjnie nazywa ją producent) napędzane jest przez 6,5-litrowe, wolnossące V12 o mocy 800 KM. Moc przenoszona jest na tylne koła przez dwusprzęgłową skrzynię o handlowej nazwie F1.
Zobacz także
Pole manewru do poprawy nie wydaje się więc duże, ale specjalistom Noviteca udało się znaleźć choć parę miejsc, w których mogą [del]wyciągnąć więcej pieniędzy z bajecznie bogatych klientów[/del] coś poprawić.
Największe zmiany zaszły w wyglądzie. Pakiet Noviteca pozwoli wyróżnić się z tłumu innych Ferrari 812 dzięki agresywnie poprowadzonym liniom nowych zderzaków, listew i paneli nadwozia wykonanych z czystego włókna węglowego. Producent gwarantuje, że części zostały uformowane w tunelu aerodynamicznym, co ma przełożyć się na poprawę właściwości projektu karoserii.
Kolejna duża zmiana zaszła w układzie wydechowym. Novitec zaprojektował i stworzył swój własny wydech z nadstopu Inconel o wysokiej zawartości niklu. Jest lżejszy od fabrycznego zestawu o 11 kg i, znając Noviteca, także sporo głośniejszy. Zakończony jest nowymi końcówkami o słusznej średnicy 11 cm, które mogą być wykończone matowo lub na wysoki połysk.
Niemiecka firma przez cały czas pracuje nad zmianami w samym silniku, które pozwoliłyby z tej już i tak bardzo zaawansowanej i wysilonej jednostki wykrzesać jeszcze parę koni więcej. Pakiet zwiększający moc pojawi się w ofercie później. Jeśli jednak właściciel Superfasta koniecznie będzie chciał jeszcze coś zmienić w swoim samochodzie, Novitec zaoferuje mu także twardsze i krótsze o 35 mm sprężyny wpuszczane w fabryczne zawieszenie.
Jako, że przedni splitter z włókna węglowego będzie wtedy już naprawdę blisko asfaltu, tuner zaoferuje także system elektrycznego podnoszenia przedniej osi o 40 mm do doraźnego pokonania przeszkód na drodze.
Całość wieńczy zestaw kutych felg o średnicy 21 cali na przedniej osi i 22 cali na tylnej sygnowany inną gorącą nazwą w świecie ekskluzywnego tuningu – amerykańską marką Vossen.
Choć można zastanawiać się nad sensem poprawiania samochodu takiego jak topowe Ferrari, trzeba przyznać, że całość prezentuje się bardzo ponętnie. W takim wydaniu to eleganckie coupe może śmiało stawać w szranki z konkurencyjnym Lamborghini Aventadorem SVJ.