Fanowska wizja Renault Clio IV RS [aktualizacja]
Renault nie zaprezentowało jeszcze Clio IV w wersji RS, ale swoją wizję tego modelu przedstawili już spece od wirtualnego tuningu z PS-Garage.
07.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe Renault Clio, zaprojektowane przez Laurensa van der Ackera, to samochód o dynamicznej i atrakcyjnej stylistyce. Wystające nadkola, wcięcia w dolnej części drzwi, ostro zarysowane tylne światła czy wreszcie schowana klamka tylnych drzwi – to elementy sprawiające, że "mały Francuz" idealnie nadaje się do przerobienia w hot-hatcha.
Renault nie ukrywa, że szykuje Clio w wersji RS. Pojazd (w pełnym kamuflażu) został nawet pokazany na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Na oficjalną premierę auta przyjdzie nam poczekać do wrześniowych targów w Paryżu.
Graficy zrzeszeni w grupie PS-Garage, specjalizujący się w wirtualnym tuningu, nie chcieli czekać tak długo. Na podstawie zdjęć standardowego Clio oraz zamaskowanego RS-a, stworzyli własną wizję nowego, sportowego hatchbacka.
Na wizualizacji możemy obejrzeć samochód o obniżonym zawieszeniu, z większymi kołami oraz sportowym pakietem aerodynamicznym. Jak pisze Dan Buzdugan z PS-Garage, bardziej agresywny przedni zderzak został tak pomyślany, żeby można było zamontować za nim intercooler. W tylnym zderzaku pojawił się dyfuzor z prostokątnymi końcówkami wydechu. Graficy zwiększyli spojler dachowy i usunęli chromowane listwy z klapy bagażnika i dolnych wcięć w drzwiach.
Najprawdopodobniej pod maskę Renault Clio IV RS trafi silnik 1.6 turbo o mocy ok. 200 KM. Ten sam motor znajduje się w ofercie Nissana Juke. W obecnie wytwarzanym Clio III RS pracuje wolnossąca jednostka 2.0.
[aktualizacja 7 lipca]
Nie tylko PS-Garage pokusiło się o stworzenie wizualizacji nowego Renault Clio RS. Swoje propozycje przedstawili jeszcze dwaj graficy: Khalil Bouguerra z Virtuel-Car oraz "Cavalino" z Cavalino Design. Ich propozycje różnią się od PS-Garage m.in. innym umiejscowieniem świateł do jazdy dziennej (w zderzakach, a nie w atrapie chłodnicy). Wszystkie trzy propozycje znajdziecie w galerii.
Źródło: PS-Garage • Worldcarfans.com • Virtuel-Car • Cavalino-Design