Facelifting w klasie business – nowe Audi A6
Audi A6 przeszło gruntowną modernizację, choć nie mamy do czynienia z zupełnie nowym modelem. Poznajmy szczegóły.
05.09.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samochód stylistyką różni się od swojego poprzednika tylko nieznacznie, ale takie jest podejście Audi, które nawet modeli A4 i A6 nie chce zbyt mocno różnicować. Facelifting dotknął nie tylko podstawowy model A6, ale również A6 allroad quattro oraz S6, S6 Avant i RS 6 Avant.
W myśl zasady, że detale zmieniają całość, Audi zastosowało pojedynczo obramowaną osłonę chłodnicy Singleframe, a kolejne modyfikacje dotknęły reflektorów, zderzaków, wlotów powietrza, progów, tylnych świateł i końcówek rur wydechowych. W nowym modelu klient może zamówić reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix LED.
W dziedzinie systemów infotainment nowe A6 według producenta nie ma sobie równych. Audi szczyci się nawigacją MMI Navigation plus z MMI touch i 8-calowym ekranem z ultraszybkim procesorem Nvidia. Audi Connect dysponuje szybką transmisją danych LTE i wyposażono go w nowe aplikacje Media Streaming.
Kierowca może liczyć na duże wsparcie podczas jazdy. Jednym z układów bezpieczeństwa jest aktywny tempomat adaptive cruise control z funkcją Stop&Go. Kolejne to asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i asystent toru jazdy Audi active lane assist. W standardzie znalazł się Audi pre sense Basic chroniący pieszych. W opcji natomiast będzie dostępny wyświetlacz podstawowych informacji na szybę.
Nowe A6 może być wyposażone w jeden z ośmiu silników. Trzy z nich to jednostki TFSI o mocy od 190 do 333 KM, natomiast pięć diesli TDI zapewni moc w przedziale od 150 do 326 KM. Zarówno silniki jak i skrzynie biegów przeszły gruntowną modernizację, mającą na celu zwiększenie wydajności i poprawienie norm emisji spalin. Audi A6 mieści się w Euro 6 z każdą jednostką napędową. Niektóre z nich określono mianem „ultra”, co w nomenklaturze Audi oznacza wysoką wydajność. Są to dwa silniki: 1,8 TFSI o mocy 190 KM i 2,0 TDI o mocy 150 KM.
Dumą Audi są jednak 3-litrowe jednostki TFSI oraz TDI clean diesel. Ta druga już napędza modele oznaczone jako competition, zbudowane na 25. rocznicę TDI. Jeśli chodzi o skrzynie biegów to mamy nowe, 8-biegowe automaty tiptronic, 7-biegowy S-tronic oraz wyjątkowo lekkie 6-biegowe przekładnie manualne, odznaczające się niski tarciem wewnętrznym.
Audi zbiło wagę modelu A6. Przykładowo Audi A6 1.8 TFSI waży teraz tylko 1535 kg. Osiągnięto to nie tylko stosując lekkie metale do budowy karoserii, ale też projektując lekki układ jezdny z kompozytowymi sprężynami. Warto wspomnieć o możliwości zamówienia jednego z dwóch zawieszeń sportowych i zawieszenia pneumatycznego adaptive air suspension.
W nowym Audi A6 allroad quattro zastosowano zmodyfikowany grill z pionowym użebrowaniem i wyższej jakości materiały wykończeniowe na karoserii. Do napędu posłużą tylko silniki V6, a zawieszenie pneumatyczne jest standardem.
W sportowych modelach S6 napędem będzie silnik V8 z podwójnym doładowaniem 4,0 TFSI o mocy 450 KM. W silniku zastosowano system odłączający 4 cylindry podczas jazdy z niskim obciążeniem. Poza oczywistym wyposażeniem jakim jest napęd quattro, seryjnie montowane będzie sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport. Natomiast RS6 Avant będzie napędzany tą samą jednostką, lecz podkręconą do 560 KM. W napędzie quattro znalazł się międzyosiowy mechanizm różnicowy o wysokim współczynniku blokowania, a zawieszenie również jest pneumatyczne.
Sprzedaż nowego Audi A6 ruszy jesienią 2014.