Facelifting Chevroleta Cruze – odmłodzona stylistyka i nowe silniki
Po czterech latach obecności na rynku Chevrolet postanowił odmłodzić model Cruze. Auto ma lekko zmienione nadwozie i otrzymało nowe silniki. Do oferty Cruze’a dołącza również wersja kombi.
22.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po czterech latach obecności na rynku Chevrolet postanowił odmłodzić model Cruze. Auto ma lekko zmienione nadwozie i otrzymało nowe silniki. Do oferty Cruze’a dołącza również wersja kombi.
Zmiany na zewnątrz są niewielkie. Zmodyfikowana atrapa chłodnicy z nowymi żeberkami kratek i przemodelowany zderzak ze światłami przeciwmgielnymi i zintegrowanymi bocznymi wlotami powietrza to jedyne elementy rzucające się w oczy. Wewnątrz pojawił się dotykowy ekran systemu MyLink, a inne zmiany, takie jak przestylizowane kratki wlotów powietrza, zauważą tylko bardzo uważni obserwatorzy.
Do tej pory zamawiający auto w salonie mógł wybrać jeden z trzech dostępnych silników: benzynowe motory 1,6 i 1,8 oraz diesla 2,0. Chevrolet postanowił dodać po jednej jednostce do tych napędzanych benzyną i olejem napędowym. Wielbiciele diesli mogą teraz zdecydować się na 130-konną wersję (1,7 l), która rozpędza samochód do pierwszych 100 km/h w 10,4 s. Prędkość maksymalna to 200 km/h przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 119 g/km.
Do silników benzynowych dołączyła, dobrze znana wszystkim m.in. z Opla Astry, turbodoładowana jednostka 1,4 o mocy 140 KM (200 Nm). Według danych producenta auto spala 5,7 l/100 km i przyspiesza do 100 km/h w 9,5 s.
Za przeniesienie napędu w samochodach z silnikami 1,4, 1,7 i 2,0 l standardowo odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna, a dotychczasowe motory benzynowe współpracują z 5-stopniowymi przekładniami. Automaty dostępne są z benzynowym 1,8 i wysokoprężnym 2,0 l.
Źródło: Carscoop