Poradniki i mechanikaEwolucja Audi R18 - krótka analiza [technika wyścigowa odc. 34]

Ewolucja Audi R18 - krótka analiza [technika wyścigowa odc. 34]

Podobnie jak Peugeot, Audi cały czas testuje i ulepsza swój bolid. Oto kilka zmian w nowym aucie w porównaniu prototypem przedstawionym przez Audi na początku.

Ewolucja Audi R18 - krótka analiza [technika wyścigowa odc. 34]
Olgierd Lachowski

16.04.2011 | aktual.: 30.03.2023 12:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Listewki z przodu

Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.
Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.

Wentylacja oświetlenia

Podobnie, jak w przypadku R15 TDI, tak i w R18 zastosowano częściowo technikę diod LED w oświetleniu przednim. Diody wymagają dość intensywnego chłodzenia. Jak się okazuje na tyle dużego, że same wentylatory nie wystarczą przy dużych prędkościach i potrzebne są otwory wentylacyjne, do zwiększenia wydajności chłodzenia.

Otwór w przednim błotniku

Tak było w pierwszym R18,...
Tak było w pierwszym R18,...

Brak przednich skrzydełek

Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.
Początkowo Audi zaprojektowało R18 z przednimi skrzydłami między nowem a błotnikami.
W zmienionym bolidzie zostały one jednak usunięte.
W zmienionym bolidzie zostały one jednak usunięte.

Przedni dyfuzor

Na zdjęciach poniżej widać fragment podłogi pojazdu, która prawdopodobnie służy jako element dyfuzora z przodu. Na obrazkach zaznaczyłem przypuszczalny kształt powierzchni tworzących dyfuzor.

Strzałką zaznaczyłem początek
Strzałką zaznaczyłem początek
Wylot z dyfuzora znajduje się w dużych otworach za przednimi kołami.
Wylot z dyfuzora znajduje się w dużych otworach za przednimi kołami.

Zmieniony górny wlot

Obraz

Płetwa rekina

W starej wersji płetwa opadała ku tyłowi.
W starej wersji płetwa opadała ku tyłowi.
W nowym bolidzie górna krawędź płetwy jest niemal pozioma.
W nowym bolidzie górna krawędź płetwy jest niemal pozioma.

Końcówka płetwy

Wóz przed zmianą miał bardziej
Wóz przed zmianą miał bardziej
W nowym aucie
W nowym aucie

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło: Audiultimatecarpage

Komentarze (0)