Debiutuje europejska wersja Toyoty RAV4. Wersja hybrydowa mocniejsza od Camry
Piąta generacja Toyoty RAV4 w wersji europejskiej debiutuje w Paryżu obok długo oczekiwanej Camry. Jeden z najpopularniejszych kompaktowych SUV-ów na świecie przyciąga wzrok odważną stylistyką i muskularnymi liniami. Ma jednak znacznie więcej do zaoferowania niż tylko dobry wygląd.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Auto powstało na nowej płycie TNGA, przez co stało się przestronniejsze, a dzięki nisko umieszczonemu środkowi ciężkości oraz nowej konstrukcji zawieszenia, ma lepiej jeździć. Zwiększenie prześwitu o 15 mm i zastosowanie większych kół powiększa możliwości do wykorzystania na bezdrożach.
Nowy model jest co prawda krótszy od poprzednika o 5 mm (4600 mm długości), ale za to szerszy o 10 mm, natomiast rozstaw osi powiększono o 30 mm (2690 mm). Auto jest niższe o 10 mm pomimo zwiększenia prześwitu o 15 mm.
Siedzisko przedniego fotela znalazło się o 15 mm niżej. W kabinie wygospodarowano więcej miejsca dzięki nowej platformie. Przykładowo, szerokość z tyłu powiększono o 40 mm, a pasażerowie tam siedzący mają więcej miejsca na nogi.
Pojemność bagażnika wzrosła do 580 l (wg VDA), zatem powiększyła się o 79 l, a jego długość urosła o 60 mm. Dzięki temu po złożeniu oparć tylnej kanapy do środka mieści się 29-calowy rower. Ruchomą podłogę przestrzeni bagażowej można odwrócić. Jej drugą stronę pokryto ochronną warstwą gumy do przewożenia brudnych przedmiotów.
Stylistykę kokpitu zachowano w stylu bardziej przypominającym nową Corollę niż odważne Camry. Auto ma ergonomicznie poukładane obszary obsługi oraz postawiony wysoko ekran systemu multimedialnego, który w standardzie ma mieć przekątną 7 cali. Pomiędzy zegarami umieszczono kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala.
Ciekawostką w nowej RAV4 jest wirtualne lusterko wsteczne. Może ono działać jako zwyczajne, automatycznie ściemniające się lusterko lub jako cyfrowy monitor o szerszym polu widzenia, którego obraz pochodzi z zamontowanej nad tylną szybą kamery wysokiej rozdzielczości. Obraz można regulować, na przykład wykonując zbliżenie.
Jednym z ciekawszych obszarów nowej Toyoty RAV4 ma być napęd hybrydowy o mocy 218 KM, taki jaki znajduje się w Toyocie Camry. Taką moc rozwinie wersja z przednim napędem, natomiast czteronapędowa osiąga 222 KM. Dzięki temu RAV4 AWD rozpędzi się do 100 km/h w czasie 8,1 s.
System napędu na cztery koła realizuje dodatkowy silnik-generator przy tylnej osi, a nie układ mechaniczny. Dodatkowo auto jest wyposażone w tryb Trail Mode, który ma zapewnić maksimum trakcji na nawierzchni o słabej przyczepności. Pozbawione przyczepności koło zostaje zablokowane, po czym moment obrotowy trafi do koło mające dobry kontakt z podłożem.
Europejska Toyota RAV4 będzie wyposażona także w wolnossącą jednostkę benzynową o pojemności 2,0 l i takie auto w wersji podstawowej ma kosztować poniżej 100 tys. zł.