Europa kocha małe SUV‑y. Oto najpopularniejsze modele
Eksperci szacują, że sprzedaż małych SUV-ów i crossoverów w Unii Europejskiej w 2018 r. może pobić ubiegłoroczny rekord i sięgnąć 1,9 mln. Jak na razie zwycięzcą na Starym Kontynencie jest model, który w Polsce nie cieszy się wybitną popularnością.
18.06.2018 | aktual.: 01.10.2022 17:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W 2017 r. sprzedaż małych SUV-ów z rajach Unii Europejskiej zamknęła się imponującą liczbą 1,4 mln. Jak informują eksperci cytowani przez „Automotive News Europe”, w 2018 r. wynik ten może wynieść około 1,9 mln sprzedanych egzemplarzy. Rynek ten szacowany jest na 1,9 mln w 2019 r. i 2,3 mln w roku 2022.
Oto najpopularniejsze modele małych SUV-ów w pierwszym kwartale 2018 r. oraz liczba zarejestrowanych sztuk.
- Renault Captur – 55,1 tys.
- Peugeot 2008 – 50,2 tys.
- Dacia Duster – 46,6 tys.
- Opel Mokka – 40,3 tys.
- Fiat 500X – 28,9 tys.
- Volkswagen T-Roc – 27,9 tys.
- Citroen C3 Aircross – 26,8 tys.
- Opel Crossland X – 25,6 tys.
- Ford EcoSport – 23,7 tys.
- Nissan Juke – 21,4 tys.
SUV-y i crossovery swoją genezę mają w rodzinie aut terenowych. Co jednak ciekawe, w Europie najwięcej zwolenników takich modeli znajdziemy w krajach, które nie kojarzą się z trudnymi warunkami drogowymi. W pierwszym kwartale 2018 r. najwięcej małych SUV-ów sprzedano we Włoszech (97,7 tys.), Francji (94,9 tys.), Wielkiej Brytanii (73,3 tys.), Niemczech (70,9 tys.) oraz Hiszpanii (50,7 tys.).